Marketing dla sklepu internetowego – 10 sposobów

Spis treści

Skuteczny marketing sklepu internetowego pozwala na zwiększenie popularności, a co za tym idzie, poziomu sprzedaży w handlu e-commerce. Istnieje wiele narzędzi, które pomogą w promocji e-biznesu. Przedstawiamy 10 sposobów na efektywne działania reklamowe.

Pozycjonowanie witryny sklepu w wyszukiwarce Google

Jednym z pierwszych aspektów, na które należy zwrócić uwagę, jest pozycjonowanie sklepowej witryny w wyszukiwarce Google. Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania dla fraz związanych z naszą działalnością realnie przekładają się na większy ruch na stronie. Służą do tego techniki związane z tzw. SEO. Pozytywny wpływ na miejsce w rankingu ma jakość treści wewnątrz serwisu, a także ilość linków zewnętrznych z atrybutem follow, które do niej kierują.

Linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania

Pierwszą sekcją, jaką widzi internauta w wynikach wyszukiwania, jest blok linków sponsorowanych udostępnianych przez narzędzia reklamowe Google Ads. Stanowią skuteczny sposób na marketing sklepu internetowego w branży e-commerce. Wyświetlane są zgodnie z określonymi przez reklamodawcę frazami kluczowymi, zainteresowaniami, zachowaniami albo geolokalizacją odbiorców. Pozwalają na precyzyjne dotarcie do klientów, którzy szukają dokładnie tych produktów, jakie oferujemy.

Reklama banerowa sklepu z użyciem narzędzi Google Ads

Kolejną wartą uwagi metodą promocji e-biznesu jest reklama banerowa sklepu, która stanowi kolejne z narzędzi dostępnych w arsenale systemu Google Ads. W tym przypadku mamy do czynienia z graficzną metodą informowania potencjalnych zainteresowanych o naszej ofercie. Grafiki są wyświetlane na stronach internetowych dobranych zgodnie z oczekiwaniami reklamodawcy, np. w przypadku sprzedaży akcesoriów sportowych mogą to być portale dla ludzi aktywnych fizycznie, a także blogi biegaczy czy trenerów fitness.

Content marketing sklepu internetowego

Tworzenie wysokiej jakości treści tekstowych wciąż jest jedną z najlepszych metod na budowę pozytywnego wizerunku marki w sieci. Angażujące artykuły sponsorowane nie tylko są źródłem wartościowych linków zewnętrznych kierujących do naszej witryny, lecz również przyciągają odbiorców interesującymi ich informacjami. Dopracowane pod kątem SEO teksty stanowią również doskonały sposób na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania

Prowadzenie profesjonalnego bloga firmowego

Skuteczny content marketing to również prowadzenie profesjonalnego bloga firmowego. Jeśli nasz sklep internetowy działa w branży spożywczej, możemy publikować wpisy na temat wartości zdrowotnych oferowanych przez nas produktów. Dobrym pomysłem będą też wszelkiego rodzaju przepisy kulinarne uatrakcyjnione wysokiej jakości zdjęciami. Prowadząc sprzedaż sprzętu elektronicznego, możemy w ten sposób informować o nowościach na rynku.

Skuteczny newsletter w sklepie internetowym

W momencie, gdy mamy już spore grono stałych klientów powinniśmy zacząć regularnie powiadamiać ich o nowych produktach w naszym asortymencie, a także aktualnie trwających promocjach. Zdecydowanie pozytywny odbiór mają również akcje rabatowe, dedykowane właśnie im. Najlepszy sposobem na dotarcie do tej grupy, jest uruchomienie newslettera e-mail. Pamiętajmy, że możemy również zachęcić gości naszej strony do zapisu poprzez zaoferowanie w zamian kodu zniżkowego albo wartościowego e-booka.

Programy lojalnościowe dla stałych klientów w e-commerce

Sposobem na promowanie stałych klientów w e-commerce jest również prowadzenie programów lojalnościowych. Mogą być one oparte o wymianę zebranych punktów na towary. Prostym, acz skutecznym pomysłem jest również udział w akcji promocyjnej osób, które przekroczą określony próg zakupowy, np. dokonają w naszym sklepie internetowym zakupów o wartości co najmniej 1000 zł. Zwiększy to lojalność naszych aktualnych odbiorców.

Marketing sklepu internetowego w social media

Media społecznościowe są obecnie jednym z najważniejszych kanałów budowania wizerunku, a co za tym idzie również sprzedaży w sieci, niezależnie od rodzaju działalności, jaką prowadzimy. Pozwalają angażować klientów, którzy utożsamiają się z naszą marką. Portale takie jak Facebook czy Instagram udostępniają także szereg zaawansowanych narzędzi do płatnych działań reklamowych Ads. Pozwolą nam one skutecznie i precyzyjnie dotrzeć do całkowicie nowych grup odbiorców potencjalnie zainteresowanych naszym asortymentem.

Konkursy z nagrodami w sklepie e-commerce

Bardzo efektywną metodą służącą do budowy zaangażowanej społeczności wokół naszego sklepu internetowego e-commerce jest organizacja konkursów z nagrodami. Należy jednak pamiętać o obostrzeniach prawnych związanych z tego rodzaju akcjami promocyjnymi. Powinniśmy przygotować stosowany regulamin, w którym określimy sposób, w jaki wyłonimy zwycięzców. W przypadku losowania przyjmującego znamiona loterii potrzebujemy stosownego zezwolenia.

Monitoring Twojej marki e-commerce w sieci

Prowadząc jakiekolwiek działania reklamowe i marketingowe, musimy pamiętać, by stale monitorować recenzje na temat naszej marki e-commerce pojawiające się w sieci. Dobrym sposobem jest wykorzystanie narzędzi monitoringu takich jak Brand24. Pozwalają one na śledzenie wzmianek w internecie oraz mediach społecznościowych w czasie rzeczywistym. Dzięki nim szybko zareagujemy na kryzysy.

Skuteczne sposoby na marketing sklepu internetowego

Efektywny marketing sklepu internetowego wymaga korzystania z dostępnych metod i narzędzi reklamowych do budowy wizerunku oraz skutecznego podnoszenia poziomu sprzedaży. Dzięki wykorzystaniu zaproponowanych przez nas 10 sposobów na reklamę w e-commerce z pewnością rozwiniemy nasz biznes w sieci!

Komentarze

  1. Dbanie o marketing naszego sklepu internetowego to coś, o czym nie powinniśmy zapominać. Jeśli chcemy docierać do jak największej ilości naszych potencjalnych klientów, warto wdrażać różne rozwiązania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytanie? Napisz do nas

Uzupełnij formularz poniżej, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w przeciągu jednego dnia roboczego.