Markieting dla sklepu internetowego – 10 sposobów

Sklep internetowy - jak ściągnąć klientów ?

Jako właściciel sklepu internetowego lub osoba, która rozważa jego założenie, masz świadomość, że nie wystarczy go udostępnić klientom – żeby osiągać zyski, trzeba zainwestować w marketing. Jeśli się zastanawiasz, jakie metody i sposoby promocji mogą przydać się w przypadku sklepu internetowego, niniejszy artykuł dostarczy Ci porcję interesującej wiedzy.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie pozwala pozyskać klientów z wyszukiwarek internetowych, którzy poszukują określonych usług, produktów, informacji. Daje dostęp do setek, tysięcy, a nawet milionów odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą, dlatego jest praktycznie niezbędne w działalności każdego sklepu internetowego.

Miesięczny koszt pozycjonowania zaczyna się od 400-500 zł miesięcznie, przy czym są to minimalne kwoty, które nie zapewniają satysfakcjonujących rezultatów. Większych zwrotów z inwestycji można się spodziewać przy czterocyfrowym budżecie.

Linki sponsorowane Adwords

Podobnie jak pozycjonowanie, tak i kampanie linków sponsorowanych Adwords składają się na marketing w wyszukiwarkach. W odróżnieniu od SEO, jak inaczej określa się pozycjonowanie, przy odpowiedniej konfiguracji i po opłaceniu usługi linki sponsorowane gwarantują natychmiastową widoczność w wynikach wyszukiwania.

W profesjonalnie przeprowadzoną kampanię Adwords warto inwestować zawsze – w szczególności opłaca się na początku, kiedy rezultaty pozycjonowania nie są jeszcze widoczne.

Content marketing

Content is king – hasło nie od dzisiaj rozbrzmiewające w Internecie z roku na rok staje się coraz ważniejsze w marketingu internetowym. W obliczu zmian algorytmu Google, które preferują wartościowe strony, przydatne dla użytkownika oraz odpowiadające na jego potrzeby i zainteresowania treści stają się niezbędne w walce o odbiorców, czyli potencjalnych klientów

Content marketing buduje ich zaufanie dla marki, kreuje pozytywny wizerunek i sprzyja lepszemu pozycjonowaniu. W praktyce polega na prowadzeniu blogu, publikowaniu artykułów sponsorowanych i e-booków, tworzeniu infografik i prezentacji multimedialnych, pisaniu case studies czy nagrywaniu materiałów wideo i animacji.

E-mail marketing, newsletter

Dysponując sprawdzoną bazą zweryfikowanych odbiorców, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych od Twojego sklepu, poprzez newsletter możesz wykorzystać zalety, jakie daje e-mail marketing. Dzięki niemu na bieżąco informujesz klientów o nowych promocjach, usługach, rabatach, konkursach i informacjach mniej lub bardziej związanych z Twoim sklepem. Newsletter pozwala utrzymywać relacje z klientami, kreuje wizerunek i może służyć również do sprzedaży bezpośredniej.

Media społecznościowe

Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google Plus – dziś trudno się bez nich obyć w świecie marketingu internetowego. Media społecznościowe przeobraziły się w profesjonalne i używane przez największe marki na świecie platformy komunikacji z odbiorcami.

Czytaj także:   Optymalizacja SEO sklepu internetowego - dlaczego jest niezbędna i jak ją przeprowadzić

Za pośrednictwem social media firmy utrzymują kontakt z klientami, kreują wizerunek w Internecie i dystrybuują różnego rodzaju treści, z którymi chcą dotrzeć do użytkowników. A tych są miliony, dlatego potencjał mediów społecznościowych jest tak ogromny.

Marketing szeptany

Marketing szeptany polega na inicjowaniu dyskusji w Internecie i braniu w nich udziału w taki sposób, żeby w pozytywnym świetle przedstawić markę. Działania z zakresu marketingu szeptanego powinny być subtelne i wymagają dużego wyczucia – bezpośrednia reklama na forach czy w komentarzach w mediach społecznościowych może bowiem bardziej zaszkodzić wizerunkowi niż marki niż go poprawić.

Promocje, konkursy, obniżki

Promocje, upusty, obniżki, konkursy, rabaty – w ten sposób klientów przyciągają zarówno sklepy stacjonarne, jak i internetowe. Obniżając cenę, łatwo co prawda pozyskać klienta, ale prawdziwą sztuką, która przynosi stabilne zyski, jest przekonanie go do regularnego korzystania z oferty – również w czasie, gdy promocje i rabaty nie obowiązują.

Kampanie bannerowe

Prosty i stary jak Internet sposób promocji – stworzenie graficznego banneru reklamowego i opublikowanie go na zewnętrznej stronie w zamian za określoną opłatę. Przy odpowiednio dobranych witrynach partnerskich jest to metoda wciąż skuteczna i często wykorzystywana w Sieci.

Programy lojalnościowe

Zasady programów lojalnościowych są proste – Ty jako sklep internetowy umożliwiasz zewnętrznym partnerom (np. blogerom, właścicielom stron WWW, osobom popularnym w mediach społecznościowych) reklamę Twoich produktów lub usług, a za każdego zdobytego klienta odstępujesz partnerowi jakiś procent z uzyskanego przychodu.

Przy produktach i usługach z wysoką marżą programy lojalnościowe są zdecydowanie warte uwagi, jednak tam, gdzie walczy się ceną, raczej się nie sprawdzają.

Ifluencer marketing

Znani blogerzy, właściciele popularnych profilów w social media, celebryci, dziennikarze, postaci z mediów – to ludzie, którzy ze swoim przekazem docierają do setek tysięcy, czasami nawet milionów odbiorców. Stąd pomysł, żeby ich wykorzystać w działaniach marketingowych i nawiązać współpracę w celu wypromowania produktów lub usług – takie działania nazywa się influencer marketingiem.

Wymaga on odpowiedniego dobrania partnerów do współpracy i nienachalnej promocji, ale jest bardzo skuteczny.

Markieting dla sklepu internetowego – 10 sposobów

5 (100%) 1 vote

O autorze

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice Wordpressa i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych Google i Bing wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz

pozostało znaków

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.