Wielu hotelarzy zmaga się z problemem promocji swojego obiektu. Mają doskonale zaprojektowane budynki, świetnie opracowaną strategię cenową i obsługę na najwyższym poziomie. Brakuje jednak gości, którzy przekładają się na realną sprzedaż i zyski.
Jednym z najlepszych sposobów na marketing dla hotelu jest reklama Google Ads. Mamy tutaj możliwość trafienia do naszych odbiorców m.in. poprzez linki sponsorowane w wyszukiwarce. Szczegółowe targetowanie umożliwia precyzyjne dotarcie z promocją.
Jak wykorzystać internet do promowania hotelu?
Nowoczesne technologie otwierają nowe możliwości działań marketingowych przed właścicielami obiektów noclegowych. Dynamicznie rozwijająca się branża może korzystać z wielu kanałów dotarcia do potencjalnego gościa. Poza wykorzystaniem wyszukiwarki internetowej można korzystać z mediów społecznościowych – Facebook, Instagram czy LinkedIn – które również pozwalają na uruchomienie kampanii reklamowych. Same w sobie są idealnym miejscem na budowanie wizerunku w sieci.
Obecnie największymi pośrednikami w sprzedaży usług hotelowych są portale typu OTA takie jak Booking, Hotels.com czy Expedia, a także aplikacja Airbnb. Trudno konkurować z nimi na poziomie budżetowym, ale warto brać przykład i śledzić miejsca oraz sposób, w jaki prowadzą marketing w internecie. Jednym z głównych źródeł pozyskiwania gości dla hotelu przez tzw. Online Travel Agency są właśnie reklamy Google Ads. Prężne działania prowadzą one również w portalach social media.
Na czym polega reklama w Google Ads?
Znany niegdyś pod nazwą AdWords system umożliwia publikację materiałów reklamowych – tekstowych, graficznych i filmowych – w wielu miejscach, m.in. organicznych wynikach wyszukiwania. Są to działania z zakresu tzw. SEM. W przeciwieństwie do pozycjonowania dobrze zaplanowania kampania w wyszukiwarce może przynieść pierwsze wymierne efekty już po kilku dniach. To oczywiście niejedyne miejsce, gdzie kierowany jest nasz przekaz.
Rozwiązania reklamowe firmy z kalifornijskiego Mountain View umożliwiają precyzyjne targetowanie, czyli docieranie do ludzi, którzy zostali skategoryzowani jako zainteresowani danymi obszarami, wyszukujący określone frazy, odwiedzający naszą stronę internetową, jak i przebywający w wybranej lokalizacji lub podróżujący do niej.
Wykorzystuje się tutaj również tzw. kierowanie kontekstowe, a także automatyczne, gdzie stosowane są najnowsze osiągnięcia uczenia maszynowego. Nasze materiały marketingowe mogą zostać wyświetlone nie tylko w samej wyszukiwarce, ale również na mapach, stronach partnerów oraz aplikacjach mobilnych udostępniających miejsce na nie.

Co to jest Google Hotel Ads?
Od niedawna do dyspozycji hotelarzy jest dedykowana usługa Google Hotel Ads, która pomaga podniesieniu obłożenia gości w hotelu. Dzięki niej w zintegrowany sposób potencjalni klienci są informowani o naszej ofercie. Na produkt składa się kilka elementów:
- prezentacja głównych informacji w wynikach wyszukiwania, tj. dane teleadresowe, adres strony www, zdjęcie, lokalizacja na mapie, a także cena noclegu oraz ocena na podstawie recenzji,
- zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na telefonach komórkowych mamy możliwość dokonania rezerwacji niemalże wprost z wyszukiwarki – zależnie od konfiguracji jesteśmy kierowani do pośredników OTA albo bezpośrednio na witrynę naszego obiektu,
- wyświetlanie dodatkowych grafik i innych materiałów zachęcających do podjęcia działania i zainteresowania się naszą ofertą.
Warto pamiętać, że wyszukiwarka jest jednym z głównych źródeł, poprzez które ludzie wyszukują informacje na temat noclegu. Dlatego udostępnianie właścicielom pensjonatów i obiektów hotelowych dedykowanych narzędzi reklamowych jest bardzo przydatne.
Dlaczego warto prowadzić kampanie w wyszukiwarce?
Jest wiele powodów, dla których warto zainteresować się reklamą Google Ads, prowadząc własny hotel lub będąc osoba odpowiedzialną za sprzedaż i marketing. Dlaczego powinniśmy prowadzić kampanie reklamowe w wyszukiwarce?
- Precyzyjne targetowanie – możemy ściśle określić grupy odbiorców, do których chcemy dotrzeć pod kątem ich zainteresowań, zachowań i lokalizacji.
- Remarketing – narzędzia umożliwiają nam ponowną emisję reklamy u osób, które odwiedziły już naszą stronę www albo zrobiły rezerwację w przeszłości.
- Szybki efekt – dobrze skonfigurowana i na bieżąco optymalizowana kampania przynosi zyski już w ciągu pierwszych dni jej trwania.
Istotnym aspektem jest również szeroki wybór formatów reklamowych. Za główne źródło ruchu uważa się samą wyszukiwarkę i linki sponsorowane, ale nie sposób przejść obojętnie obok możliwości remarketingu na stronach internetowych partnerów czy w usługach wyświetlających filmy.
Gdzie oprócz Google Ads warto reklamować hotel?
Warto pamiętać, że Google Ads to niejedyne narzędzie, z którego warto skorzystać, chcąc zwiększyć ilość gości w hotelu. Ważne są również działania w mediach społecznościowych, a także dobra strategia SEO, na którą składa się m.in. prowadzenie bloga hotelowego.
Niezależnie od wybranej ścieżki i tego, czy chcemy skupić się na początku na jednym kanale i emitować reklamy tylko w wyszukiwarce, czy też podejść do tematu bardziej kompleksowo, musimy mieć świadomość, że marketing internetowy dla obiektów hotelowych to konieczność.