Prowadzisz hotel? Zainwestuj w reklamę Google Ads!

Spis treści

Wielu hotelarzy zmaga się z problemem promocji swojego obiektu. Mają doskonale zaprojektowane budynki, świetnie opracowaną strategię cenową i obsługę na najwyższym poziomie. Brakuje jednak gości, którzy przekładają się na realną sprzedaż i zyski.

Jednym z najlepszych sposobów na marketing dla hotelu jest reklama Google Ads. Mamy tutaj możliwość trafienia do naszych odbiorców m.in. poprzez linki sponsorowane w wyszukiwarce. Szczegółowe targetowanie umożliwia precyzyjne dotarcie z promocją.

Jak wykorzystać internet do promowania hotelu?

Nowoczesne technologie otwierają nowe możliwości działań marketingowych przed właścicielami obiektów noclegowych. Dynamicznie rozwijająca się branża może korzystać z wielu kanałów dotarcia do potencjalnego gościa. Poza wykorzystaniem wyszukiwarki internetowej można korzystać z mediów społecznościowych – Facebook, Instagram czy LinkedIn – które również pozwalają na uruchomienie kampanii reklamowych. Same w sobie są idealnym miejscem na budowanie wizerunku w sieci.

Obecnie największymi pośrednikami w sprzedaży usług hotelowych są portale typu OTA takie jak Booking, Hotels.com czy Expedia, a także aplikacja Airbnb. Trudno konkurować z nimi na poziomie budżetowym, ale warto brać przykład i śledzić miejsca oraz sposób, w jaki prowadzą marketing w internecie. Jednym z głównych źródeł pozyskiwania gości dla hotelu przez tzw. Online Travel Agency są właśnie reklamy Google Ads. Prężne działania prowadzą one również w portalach social media.

Na czym polega reklama w Google Ads?

Znany niegdyś pod nazwą AdWords system umożliwia publikację materiałów reklamowych – tekstowych, graficznych i filmowych – w wielu miejscach, m.in. organicznych wynikach wyszukiwania. Są to działania z zakresu tzw. SEM. W przeciwieństwie do pozycjonowania dobrze zaplanowania kampania w wyszukiwarce może przynieść pierwsze wymierne efekty już po kilku dniach. To oczywiście niejedyne miejsce, gdzie kierowany jest nasz przekaz.

Rozwiązania reklamowe firmy z kalifornijskiego Mountain View umożliwiają precyzyjne targetowanie, czyli docieranie do ludzi, którzy zostali skategoryzowani jako zainteresowani danymi obszarami, wyszukujący określone frazy, odwiedzający naszą stronę internetową, jak i przebywający w wybranej lokalizacji lub podróżujący do niej.

Wykorzystuje się tutaj również tzw. kierowanie kontekstowe, a także automatyczne, gdzie stosowane są najnowsze osiągnięcia uczenia maszynowego. Nasze materiały marketingowe mogą zostać wyświetlone nie tylko w samej wyszukiwarce, ale również na mapach, stronach partnerów oraz aplikacjach mobilnych udostępniających miejsce na nie.

reklama hoteli w google ads

Co to jest Google Hotel Ads?

Od niedawna do dyspozycji hotelarzy jest dedykowana usługa Google Hotel Ads, która pomaga podniesieniu obłożenia gości w hotelu. Dzięki niej w zintegrowany sposób potencjalni klienci są informowani o naszej ofercie. Na produkt składa się kilka elementów:

  • prezentacja głównych informacji w wynikach wyszukiwania, tj. dane teleadresowe, adres strony www, zdjęcie, lokalizacja na mapie, a także cena noclegu oraz ocena na podstawie recenzji,
  • zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na telefonach komórkowych mamy możliwość dokonania rezerwacji niemalże wprost z wyszukiwarki – zależnie od konfiguracji jesteśmy kierowani do pośredników OTA albo bezpośrednio na witrynę naszego obiektu,
  • wyświetlanie dodatkowych grafik i innych materiałów zachęcających do podjęcia działania i zainteresowania się naszą ofertą.

Warto pamiętać, że wyszukiwarka jest jednym z głównych źródeł, poprzez które ludzie wyszukują informacje na temat noclegu. Dlatego udostępnianie właścicielom pensjonatów i obiektów hotelowych dedykowanych narzędzi reklamowych jest bardzo przydatne.

Dlaczego warto prowadzić kampanie w wyszukiwarce?

Jest wiele powodów, dla których warto zainteresować się reklamą Google Ads, prowadząc własny hotel lub będąc osoba odpowiedzialną za sprzedaż i marketing. Dlaczego powinniśmy prowadzić kampanie reklamowe w wyszukiwarce?

  • Precyzyjne targetowanie – możemy ściśle określić grupy odbiorców, do których chcemy dotrzeć pod kątem ich zainteresowań, zachowań i lokalizacji.
  • Remarketing – narzędzia umożliwiają nam ponowną emisję reklamy u osób, które odwiedziły już naszą stronę www albo zrobiły rezerwację w przeszłości.
  • Szybki efekt – dobrze skonfigurowana i na bieżąco optymalizowana kampania przynosi zyski już w ciągu pierwszych dni jej trwania.

Istotnym aspektem jest również szeroki wybór formatów reklamowych. Za główne źródło ruchu uważa się samą wyszukiwarkę i linki sponsorowane, ale nie sposób przejść obojętnie obok możliwości remarketingu na stronach internetowych partnerów czy w usługach wyświetlających filmy.

Gdzie oprócz Google Ads warto reklamować hotel?

Warto pamiętać, że Google Ads to niejedyne narzędzie, z którego warto skorzystać, chcąc zwiększyć ilość gości w hotelu. Ważne są również działania w mediach społecznościowych, a także dobra strategia SEO, na którą składa się m.in. prowadzenie bloga hotelowego.

Niezależnie od wybranej ścieżki i tego, czy chcemy skupić się na początku na jednym kanale i emitować reklamy tylko w wyszukiwarce, czy też podejść do tematu bardziej kompleksowo, musimy mieć świadomość, że marketing internetowy dla obiektów hotelowych to konieczność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytanie? Napisz do nas

Uzupełnij formularz poniżej, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w przeciągu jednego dnia roboczego.