Systemy rezerwacji hotelowych online
Spis treści

Prawie wszystko przenosi się do sieci – rozrywka, praca, kontakty ze znajomymi, a nawet zakupy. Również branża turystyczna oraz hotelarstwo zyskało na obecności w internecie. Zobacz, jak działają systemy rezerwacji hotelowych online oraz jakie korzyści niesie za sobą działanie również w sieci.

Co dało branży hotelarskiej przeniesienie do sieci?

Korzystanie z internetu podczas planowania podróży jest niezwykle wygodne – można przeanalizować całą trasę, znaleźć najbliższe, polecane hotele, obejrzeć ich wnętrza, zapoznać się na spokojnie z ofertą i wybrać na podstawie filtrów najlepszy z nich. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób decyduje się na rezerwację noclegów i lotów online. Jakie korzyści przynosi to branży hotelarskiej?

Zdecydowanie dostęp do internetu ułatwił właścicielom hoteli pozyskiwanie nowych gości, a także dotarcie z ofertą do szerszej grupy odbiorców. Reklama również jest znacznie łatwiejsza, wystarczy opcja udostępniania ocen i komentarzy zadowolonych gości – wiele stron pośredniczących w rezerwacjach umożliwia taką opcję, dzięki czemu hotele o wysokiej jakości obsługi i warunków plasować będą się wyżej w wyszukiwarce.

Systemy rezerwacyjne w hotelarstwie – jakie są i na czym opierają swoją skuteczność?

Ze względu na płaszczyznę działania i rodzaj potencjalnego klienta, systemy rezerwacyjne dzielimy na dwie grupy:

  • CRS – czyli Centralne Systemy Rezerwacyjne; łączą hotele bezpośrednio z gościem. Rezerwacji można więc dokonać bezpośrednio w danym hotelu, bez konieczności korzystania z portali partnerskich, takich jak Booking czy Airbnb;
  • GDS – czyli Globalne Systemy Dystrybucji, łączące hotel z pośrednikiem, np. biurem podróży czy agentem turystycznym. Takie rozwiązanie zwiększa szansę hotelu na dotarcie do większej ilości gości oraz poprowadzenie skuteczniejszej kampanii reklamowej. Należy jednak wówczas ponieść koszta prowizji wynikającej ze współpracy.

Niezależnie od rodzaju, każdy system rezerwacyjny musi spełniać pewne wymagania. Przede wszystkim jest to wymóg bezpieczeństwa – bukując pokój hotelowy lub apartament musisz podać dane osobowe, a także dane do przelewu. Są to jak najbardziej wrażliwe, poufne informacje, które za nic w świecie nie powinny wpaść w niepowołane ręce. Ważne jest więc szyfrowanie strony i posiadanie odpowiednich, ważnych certyfikatów.

Obok bezpieczeństwa istotna jest także czytelność systemu rezerwacyjnego. Zbyt duża ilość niezrozumiałych komunikatów, długie i męczące formularze do uzupełniania, niejasne opisy oferty czy niedziałające prawidłowo filtry w wyszukiwarce – wszystkie te elementy wpływają negatywnie na odbiór strony, przez to również mogą przyczyniać się do zmniejszonej konwersji zainteresowania w realną rezerwację.

Warto pamiętać także o użytkownikach urządzeń mobilnych i dostosować do nich działanie i wyświetlanie się strony. Według badań nawet ponad połowa klientów online to osoby korzystające z telefonu czy tabletu. Dzięki zoptymalizowaniu strony pod tego typu sprzęty, zdecydowanie zwiększy się ilość potencjalnych klientów, ze względu na wygodę i możliwość dokonania szybkiej rezerwacji także poza domem czy biurem.

Przykładowy system rezerwacji hotelowej – Hotres

Hotres to łatwy i przyjemny w użytkowaniu system zarządzania obiektem hotelarskim. Umożliwia kontakt z gościem z pominięciem pośredników, a więc pozwala nieco zaoszczędzić na dodatkowych prowizjach do zapłacenia.

Łączy on w sobie działanie na wielu płaszczyznach – aplikacja obsługuje system rezerwacji, małą księgowość oraz marketing. Czym jeszcze wyróżnia się ta platforma?

ZALETYJest w pełni przygotowania do obsługi użytkowników urządzeń mobilnych.
Wszystko odbywa się w chmurze, nie trzeba więc pobierać specjalnych oprogramowań, czy gromadzić nadmiaru danych na dysku.
Bezpieczeństwo – tak jak w przypadku poprzedniego systemu, dla Hotres ważne jest bezpieczeństwo i szyfrowanie poufnych danych.
Posiada system suportu, gdzie wszelkie zapytania są rozpatrywane, a ewentualne usterki naprawiane.
Widget Where to go to narzędzie do reklamowania atrakcji w danej okolicy; wystarczy ustawić rejon dookoła hotelu, by przyciągnąć turystów do obiektu dodatkowymi, ciekawymi miejscami do zwiedzania.

Przykładowy kanał rezerwacyjny dla hoteli – Profitroom

Profitroom CMS to platforma służąca do automatyzacji sprzedaży oraz marketingu w branży turystycznej. Umożliwia ona łatwiejszy i wygodniejszy kontakt z klientem, zmniejsza nakład pracy potrzebny przy działaniach reklamowych hotelu, a także gwarantuje szereg innych korzyści, zarówno dla strony rezerwującej, jak i właścicieli hotelu/apartamentu.

Oto, jakie zalety niesie za sobą system Profitroom CMS:

ZALETYindywidualne podejście do klienta – e-maile z ofertami wysyłane są do gości na podstawie danych na ich profilu oraz określonych wcześniej upodobań. Dzięki temu zyskuje się wyższą konwersję zainteresowania w realne działanie, gdyż składania oferta jest lepiej dopasowana.
 Automatyzacja – większość procesów nie wymaga asysty recepcjonisty, dzięki czemu rezerwacje przebiegają szybciej.
 Bezpieczeństwo – dane wprowadzane do systemu są chronione zgodnie ze standardami, dzięki specjalnemu szyfrowaniu strony.
 Bazy danych – platforma tworzy od razu bazę klientów w oparciu o konkretne dane, upodobania, preferencje, także z uwzględnieniem zgód marketingowych. Właściciel natomiast zyskuje gotową listę potencjalnych odbiorców oferty, poprzez marketing mailingowy.
 Prostota w obsłudze – łatwo można dopasować wygląd strony do wymogów danego hotelu.

Przykładowy system rezerwacyjny w hotelach – Hotelsystems

Do świetne narzędzie do obsługi hotelu i rezerwacji, ale także łatwy i czytelny system bukowania dla gości. Umożliwia on analizy kwotowe, procentowe i ilościowe rezerwacji w czasie, zarobków i cen w zależności od sezonu. Również edycja danych wewnątrz platformy jest niezwykle szybka i intuicyjna, nie powinna sprawiać najmniejszych kłopotów właścicielom hoteli.

Price Manager umożliwia ustalanie cen w zależności od sezonu turystycznego, miesiąca, tygodnia, a nawet dnia! Płatność online z kolei jest w pełni zabezpieczona i szybka. Co zyskują goście korzystający z tej aplikacji?

ZALETYRezerwację w trzech prostych krokach.
Łatwy wybór idealnego pokoju lub apartamentu wraz z możliwością podglądu i zapoznania się z opisem.
Możliwość sprawdzenia cen w kalendarzu.
Bezpieczną płatność kartą kredytową lub poprzez bank.
Potwierdzenie rezerwacji przychodzące na telefon lub pocztę mailową.

Czym jest channel manager i na czym polega jego działanie?

Każda z wymienionych powyżej platform umożliwia obsługę oraz prezentowanie swojej oferty jednocześnie w kilku miejscach, np. na portalach pośredników. Dzieje się tak za sprawą systemu zwanego Channel Managerem.

Służy on do sprowadzania działań na każdej ze stron sprzedażowych do jednego miejsca, gdzie szybko i bezproblemowo można wprowadzić zmiany na wybranych portalach rezerwacyjnych. Nie ma problemu z ustalaniem różnych cen na każdym z nich, ani także ryzyka overbookingu – dostępność jest aktualizowana w czasie rzeczywistym na wszystkich współpracujących stronach. Daje to także większą gwarancję przychodu – w momencie gdy ktoś zrezygnuje z przyjazdu i zwolni pokój, informacja o tym błyskawicznie zaktualizuje się w każdym miejscu.

channel manager

Channel Manager umożliwia śledzenie swoich wyników na wszystkich portalach, a przez to analizę korzyści płynących z każdego z nich. Dzięki temu właściciel hotelu może zadecydować, z którym pośrednikiem przedłuży współpracę, a któremu będzie musiał za nią podziękować. To także świetny wskaźnik ruchu i zainteresowania danym obiektem – wskazywać może, kiedy rozpoczyna się sezon turystyczny. Brak konwersji może sugerować potrzebę zmiany kampanii marketingowej lub zwiększenie działania na rzecz reklamy.

Czy systemy rezerwacyjne pomagają również w reklamie?

Pozostając w temacie marketingu – większość platform pośredniczących w obsłudze klienta hotelowego umożliwia także koordynację działań reklamowych. Na czym to polega?

Na przykładzie systemu Profitroom – działa on jak partner w prowadzeniu kampanii reklamowych na licznych stronach i aplikacjach, takich jak m.in. YouTube, Facebook Ads, Kampanie Google Ads czy Gmail Sponsored Promotion. Umożliwia on dostęp do wszelkich kanałów reklamy dostępnych dla branży hotelarskiej, gwarantuje profesjonalną analitykę oraz tworzy pomocne raporty, które dają wgląd na trendy w firmie.

Dzięki takiemu kompleksowemu działaniu oraz profesjonalnej obsłudze kampanii zyskuje się skuteczniejszą reklamę, większą ilość gości, a co za tym idzie – zwiększone przychody w hotelu.

Systemy rezerwacji hotelowych – krótkie podsumowanie

Systemy rezerwacyjne online w hotelarstwie powinny cechować się przede wszystkim przyjaznym i prostym w obsłudze interfejsem, czytelnym systemem rezerwacji, łatwym przefiltrowywaniem interesujących klienta opcji, a także wysokim stopniem zabezpieczenia danych osobowych oraz płatności.

Natomiast dla właścicieli hotelów liczyć się będzie możliwość kontroli i wprowadzania zmian na wielu portalach bukujących jednocześnie, szybka i prosta obsługa, wgląd do raportów i analiz oraz możliwość łatwiejszego prowadzenia kampanii marketingowych – a to wszystko praktycznie w jednym miejscu!

Źródło

  • https://www.profitroom.com/pl/
  • https://hotres.pl
  • https://www.hotelsystems.pl
  • https://partner.booking.com/pl/pomoc/channel-managerem/ustawienie/czym-jest-channel-manager-i-jak-pomaga-w-ustalaniu-cen