Podstawy

Adres WWW, czyli domena internetowa, to specjalny identyfikator systemu DNS wykorzystywany w internecie do określenia zasobów, z których chcemy skorzystać, np. w formie cpsystem.pl. Dzięki niemu nie ma potrzeby zapamiętywania skomplikowanych ciągów liczbowych, czyli adresów IP. Obecnie mamy do czynienia z wieloma skategoryzowanymi odmianami domen, różniącymi się końcówkami, m.in.:

  • globalne – .com oraz .net,
  • narodowe – .pl, .uk czy .de,
  • rządowe – .gov,
  • zawodowe – .pro,
  • organizacyjne – .org.

W związku z dynamicznym rozwojem internetu i coraz większym udziałem e-commerce w światowym biznesie domeny stały się nie tylko łatwym sposobem na określenie lokalizacji w sieci, lecz również elementem brandingu i strategii marketingowej wielu firm. Podlegają one określonym opłatom – różniącym się w zależności od rodzaju – a w przypadku nieopłacenia przedłużenia, domena staje się ponownie dostępna do rejestracji zazwyczaj po 30 dniach.

Wszystkie domeny internetowe podlegają opłatom zarówno za pierwszą rejestrację – wówczas otrzymujemy wyłączne prawo użytkowania przez 12 miesięcy – jak i każde kolejne przedłużenie własności na rok lub dłuższy okres. Wybrany adres www możemy zarejestrować w dowolnym serwisie oferującym takie usługi, które najczęściej są połączone z hostingiem stron internetowych. Koszt rejestracji może zależeć od konkretnego usługodawcy, jednakże zazwyczaj są one podobne. Poniżej przykłady (ceny w PLN).

Rodzaj domenyPierwszy rokKolejne lata
.pl99,9999,99
.com.pl74,9999,99
.eu69,9999,99
.com69,9999,99
.pro20,9999,99
.xxx319,99399,99

Warto pamiętać, że w Polsce możemy zarejestrować domenę należącą do dowolnego kraju, jednakże często rodzimi pośrednicy doliczają dodatkowe opłaty za taką operację. Przykładem jest domena .to, która standardowo kosztuje 45 USD, czyli ok. 200 złotych, natomiast u polskiego operatora jest to koszt rzędu nawet kilkuset PLN.

Bez miejsca na serwerze nie możemy myśleć o własnej stronie internetowej, blogu lub sklepie e-commerce. Wydajny hosting to niezbędny element naszej internetowej działalności. Na co zwrócić uwagę wybierając jego dostawcę?

  • Cena – często mamy do czynienia z atrakcyjnymi promocjami, jednakże warto zrobić krok dalej i sprawdzić koszt usługi w kolejnych latach. Może się okazać, że płacąc 1 zł za pierwsze 12 miesięcy, potem będziemy ponosili znacznie większe opłaty niż u innych usługodawców.
  • Gwarantowany uptime – parametr określa, przez jaki czas hostowana strona www będzie dostępna. Jeżeli np. SLA jest na poziomie 99,9%, możemy spodziewać się 8-9 godzin przestojów spowodowanych pracami konserwacyjnymi przez rok.
  • Backup – automatyczne kopie zapasowe wykonywane raz dziennie to minimum.

Niemniej istotna jest lokalizacja serwera i przepustowość łącza. Od tych parametrów będzie zależeć czas ładowania się naszego serwisu, szczególnie przy dużej liczbie odwiedzających, co przekłada się na ich zadowolenie.

Strony internetowe

Czas realizacji jest uzależniony od zaawansowania danego projektu. Mała strona firmowa może być wykonana w 7 dni, ale standardowy termin to 14 dni i więcej.

Szczegóły na ten temat znajdują się w zakładce: tworzenie stron internetowych.

Artykuły na blogu powiązane z tym zagadnieniem:

Zdajemy sobie sprawę, że każdy może coś przeoczyć lub zapomnieć. My też jesteśmy tylko ludzmi i czasem podczas kodowania projektu możemy czegoś niezauważyć. W takich przypadkach zmiany staramy się wykonywać niezwłocznie i nie są one płatne.

Wprowadzanie modyfikacji na stronach internetowych poprzez bezpośrednie zmiany w kodzie HTML serwisu jest dosyć problematycznym procesem. Dlatego też opracowano rozwiązania takie jak systemy zarządzania treścią. Wiele osób zadaje sobie pytanie, jaki CMS jest najlepszy?

Jeżeli jesteś początkującym internautą, który dopiero zaczyna przygodę z własnym blogiem lub prostym serwisem www, to zwróć uwagę na najpopularniejsze narzędzia, które mają ogromne wsparcie w postaci dużej społeczności i wielu poradników oraz tutoriali. W takim przypadku polecamy WordPress.

System WP pozwala na wygodne wprowadzanie zmian w treści strony. Jest idealnym rozwiązaniem, gdy chcemy uruchomić własny blog tematyczny lub firmowy. Dzięki niemu z łatwością będziemy mogli opracowywać przejrzyste i dobrze wyglądające artykuły.

WordPress to także bogate wsparcie w postaci dodatkowych wtyczek, rozszerzających jego funkcjonalność. Dostępne są narzędzia wspomagające m.in. optymalizację SEO, moderację komentarzy czy zaawansowaną analitykę.

Rozwój strony www, bloga firmowego, landing page czy sklepu internetowego nie wymaga już specjalistycznej wiedzy na temat kodowania w HTML, CSS czy JavaScript. Podstawowa znajomość tych języków jest przydatna, lecz nie musisz się tym martwić. Pomocny okazuje się CMS, czyli system zarządzania treścią. Na co pozwala to oprogramowanie?

  • Publikowanie treści na stronach.
  • Łatwe wprowadzanie modyfikacji.
  • Optymalizację SEO.
  • Lepszą analitykę.
  • Szybką zmianę layoutu.
  • Moderowanie komentarzy.

Zaletą jest możliwość korzystania z niego przez osoby nietechniczne. Wśród najpopularniejszych systemów CMS obecnie są: WordPress, Joomla oraz Drupal. Dzięki dodatkowym wtyczkom możemy w prosty sposób rozbudowywać naszą stronę www o kolejne moduły i zwiększać jej funkcjonalność.

Profesjonalny system zarządzania treścią jest niezbędny dla każdego, kto chce prowadzić własny serwis internetowy. Łatwość obsługi i intuicyjny interfejs tych rozwiązań sprawia, że mogą z nich korzystać również osoby niemające doświadczenia w budowie stron.

To zależy od strony, którą klient chce przebudować. Każde rozwiązanie można przebudować, ale nie zawsze jest to opłacalne. Często okazuje się, że zaprojektowanie nowej witryny będzie tańsze. Taka kalkulacja powtarza się często w przypadku, gdy klient chce wyposażyć obecną witrynę w wersję mobilną. Ostateczne możliwość przebudowy obecnych rozwiązań można określić po zapoznaniu się z oczekiwaniami klienta.

Sklepy internetowe

Tak, nasza firma zajmuje się kompleksowymi rozwiązaniami dla branży e-commerce. Nasze projekty w większości przypadków opieramy na platformach Woocomerce i Magento. Ze szczegółami mogą Państwo zapoznać się w sekcji projektowanie sklepów internetowych.

Dla wielu przedsiębiorców sklep internetowy jest głównym źródłem dochodów biznesu, który dotąd prowadzili tylko stacjonarnie. Wiele osób zastanawia się, co musi zrobić, by rozszerzyć tradycyjną działalność o sprzedaż przez stronę www. Jakie jest koszt wdrożenia profesjonalnego sklepu internetowego?

  • Platforma e-commerce – podstawową kwestią jest oprogramowanie. Dostępnych jest wiele darmowych rozwiązań, jednakże trzeba pamiętać, że ich uruchomienie wymaga specjalistycznej wiedzy, więc należy uwzględnić koszt pracy programisty. W sumie od 0 do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych w pierwszym roku.
  • Hosting, domena i SSL – nasze miejsce w sieci musi mieć swój adres i zostać umieszczone na serwerze, a także gwarantować odpowiedni stopień poufności przesyłanych danych. Zazwyczaj są to kwoty od kilkuset do kilku tysięcy PLN.

Te dwa aspekty to podstawa, która jednak nie wyczerpuje wszystkich niezbędnych kroków. Należy również pamiętać o projekcie graficznym, treściach na stronę czy obsłudze płatności. Szacunkowy, przeciętny koszt wdrożenia sklepu to zatem mimimun kilka tysięcy złotych.

Rozszerzenie stacjonarnej działalności lub rozpoczęcie zupełnie nowej poprzez nowoczesny sklep internetowy to sposób na zwielokrotnienie dochodów. Konkurencja jest jednak duża, więc nie obejdzie się bez odpowiednich działań marketingowych. Jak zatem reklamować się w branży e-commerce?

  • Google Ads – wyszukiwarka to jedno z podstawowych narzędzi, poprzez które klienci szukają produktów, a więc reklamy sponsorowane w tym medium są obowiązkowe.
  • Działania SEO – wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania zwiększa prawdopodobieństwo konwersji.
  • Facebook Ads – platforma Marka Zuckerberga ma miliardy użytkowników na całym świecie, warto do nich dotrzeć ze swoim produktem.
  • Blog firmowy – content marketing od lat jest nieodzownym elementem strategii reklamowej. Dobre treści wpływają pozytywnie na SEO i przyciągają uwagę internautów.

Dobrze zaplanowane działania reklamowe znacząco podniosą obroty Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj również, by na bieżąco śledzić i analizować ruchy konkurencji.

Wdrożenie sklepu internetowego przez profesjonalną firmę to dopiero początek. Jeżeli nie chcesz pozostać w tyle za konkurencją, musisz się rozwijać i śledzić nowe trendy. Jak zatem zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Przedstawiamy 5 prostych rad.

 

  1. Dbaj o responsywność! Prawidłowe dostosowanie do urządzeń o różnych rozmiarach ekranu, a także paneli dotykowych to podstawa. Nieprzyjazna obsługa zwiększa współczynnik odrzuceń. Mówiąc prościej: zadbaj o to, by Twoja strona wyświetlała się równie dobrze na telefonie, co na komputerze.

 

  1. Pamiętaj o UX! To użytkownik jest najważniejszy. Dlatego powinieneś zadbać, by proces zakupowy był przyjemny i intuicyjny. Każdy, kto wejdzie na Twoją stronę, powinien wiedzieć, jak się po niej poruszać.

 

  1. Dobry copywriting! Internauci konsumują treści obrazkowe, ale to właśnie dopracowane, zachęcające teksty często przeważają o decyzji zakupowej.

 

  1. Zadbaj o komunikację! E-mail, telefon, ale również czat i Messenger. Możliwość natychmiastowego uzyskania pomocy zdecydowanie zwiększa współczynnik konwersji.

 

  1. Stosuj techniki sprzedażowe! Cross-selling i up-selling to metody, które powinieneś wykorzystywać cały czas.

 

Zastosowanie tych porad z pewnością przyniesie większe zyski w krótkim czasie.

Dynamiczny rozwój branży e-commerce sprawił, że wiele osób zastanawia się nad samodzielnym stworzeniem sklepu internetowego z użyciem dostępnych narzędzi. Nie zawsze jest to jednak dobre wyjście. Czy jego zaprojektowanie i własnoręczne wdrożenie jest trudne?

 

Zainstalowanie i uruchomienie prostego skryptu z pewnością nie wymaga dużej wiedzy technicznej. Dzięki wielu poradnikom dostępnym w sieci może to zrobić niemalże każdy. Jednakże polecamy to tylko w celach edukacyjnych. Jeżeli jesteś osobą nietechniczną, zdecydowanie lepiej będzie zainwestować pieniądze w pracę profesjonalnego programisty, a także projektanta UX/UI.

 

Na budowę sklepu internetowego składa się wiele aspektów. Bezpieczeństwo to jeden z nich. Przetwarzane dane klientów są bardzo ważne, podobnie jak proces płatności. Odpowiednie rozmieszczenie elementów interfejsu to z kolei rzecz, która bezpośrednio przekłada się na współczynnik konwersji i sprzedaż. Nie ulega zatem wątpliwości, że wdrożenie profesjonalnej platformy e-commerce to zadanie dla doświadczonego zespołu specjalistów.

SEO - Optymalizacja stron internetowych

Wyszukiwarka Google posiada ponad 200 czynników, które mają wpływ na ranking witryny w wyszukiwarce. Jednym z ważniejszych czynników jest treść na stronie www, dlatego zwracamy szczególną uwagę naszym klientom, aby dostarczone treści były unikalne i wartościowe. Dlatego warto budować profesjonalny wizerunek wiedzy na stronach firmowych, poradnikach, blogach itp. Dodatkowe informacje na temat tworzenia wartościowych treści dla wyszukiwarki można odnaleźć na naszym firmowym blogu.

Naszym zadaniem natomiast jest prawidłowe zoptymalizowanie witryny pod kątem SEO, czyli zadbanie o prawidłowe wypełnienie tagów title, nagłowków h1-h2, znaczników alt dla grafik, odpowiednie nasycenie ich w słowa kluczowe.

Reklamy w wyszukiwarce Google oraz pozycjonowanie SEO w niej to nie to samo, jednakże oba te aspekty są niezmiernie ważne dla sukcesu naszego bloga, strony www czy sklepu internetowego lub aplikacji webowej.

Profesjonalnie prowadzone działania pozycjonerskie pozwolą nam na wejście do TOP 10 wyników wyszukiwania, a przy rzetelnie wykonywanej pracy przez wiele miesięcy – nawet do pierwszej „trójki” na najważniejsze dla nas hasła. Wysoka pozycja bezpośrednio wpływa na ilość odwiedzin.

Kampanie Google Ads są nieodzowny elementem strategii obecności naszej marki w internecie, szczególnie jeżeli działamy w branży e-commerce i prowadzimy swój sklep. Wyszukiwarka jest podstawowym miejsce, gdzie większość internautów zaczyna robić zakupy w sieci. Dlatego warto zadbać, by prawdopodobieństwo przejścia na naszą stronę było wówczas jak największe.

Działanie SEO i reklamy w wyszukiwarce internetowej to nie to samo, jednakże są to działania, które się uzupełniają. Prowadząc biznes w sieci, warto zadbać o oba aspekty.

Artykuły na blogu powiązane z tym zagadnieniem:

Wiele osób uważa, że do odniesienia sukcesu w branży e-commerce czy hotelarstwie wystarczą skuteczne kampanie w Google Ads i odpowiednia pozycja w portalach OTA (w przypadku hoteli). Nie ulega jednak wątpliwości, że poniżej reklam i linków sponsorowanych, wyszukiwarka przedstawia wyniki organiczne, które mają również znaczący wpływ na sprzedaż.

 

Prowadzenie działań z zakresu pozycjonowania SEO jest zatem niezbędne niezależnie od sektora gospodarki, w jakim prowadzimy biznes. Warto jednak pamiętać o tym, by robić to w sposób prawidłowy lub powierzyć te czynności profesjonalnej firmie. Spamowanie linkami na forach internetowych lub w komentarzach pod wpisami blogowymi nie jest już dobrą praktyką i może nam jedynie zaszkodzić.

 

Elementem strategii SEO jest również content marketing. Dobre treści na naszej stronie internetowej, podobnie jak artykuły sponsorowane z linkami prowadzącymi do serwisu www przyczyniają się do poprawy widoczności w sieci i lepszej pozycji w wyszukiwarce Google.

Prowadzenie działań marketingowych w internecie to nie tylko newsletter, promocje w sklepie czy reklamy w Google Ads i typowe pozycjonowanie SEO. Od wielu lat coraz większe znacznie ma content, dlatego też warto prowadzić swój własny, profesjonalny blog firmowy. Można to robić własnoręcznie lub przy współpracy z zewnętrzną agencją.

 

Pierwszym pozytywnym aspektem jest funkcja reklamowa i informacyjna. Możemy umieszczać tam artykuły poradnikowe o tematyce związanej z oferowanymi przez nas usługami lub produktami. Warto również od czasu do czasu opublikować opis wykonanej realizacji, szczególnie jeśli było to duże, kompleksowe zlecenie, którego wykonanie pokazuje wysoki poziom świadczonych przez nas usług.

 

Druga ważna kwestia to pozycja w wyszukiwarce Google. Regularne prowadzenie bloga firmowego i umieszczanie w nim tzw. dobrych treści pozytywnie wpływa na aspekty związane z SEO. Nasza strona dzięki temu znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania niż konkurencja.

Wiele osób zajmujących się rozwijaniem własnego biznesu w branży e-commerce zastanawia się, czy warto prowadzić własny blog firmowy. Przedstawiamy kilka powodów, które przekonują, iż jest to dobra decyzja.

 

  1. Regularne publikacje pozytywnie wpływają na aspekty związane z SEO i pozycję strony w wyszukiwarce Google.
  2. To idealne miejsce na informowanie o zaletach naszych produktów, tworzenie poradników i pokazywanie naszych najlepszych realizacji.
  3. Tworząc artykuły wysokiej jakości, budujemy sobie profesjonalny wizerunek eksperta.
  4. Blog internetowy to integralny element kampanii content marketingowej.
  5. Wg badań umieszczenie sekcji blogowej na stronie i jej systematyczne, rzetelne rozwijanie zwiększa ruch w naszym serwisie 5-krotnie.

 

Jeżeli nie dysponujesz dużym budżetem i wydaje Ci się, że tego typu rozwiązania to domena dużych marek – jesteś w błędzie! Regularne publikowanie materiałów o długości 1000-2000 zzs raz w tygodniu przyniesie wiele korzyści.

Często słyszymy o tym, że warto inwestować w tworzenie i publikowanie tzw. artykułów zapleczowych. Czym one właściwie są? Mylnie porównuje się je do precli SEO, jednakże również stanowią one części strategii pozycjonowania naszego serwisu www w wyszukiwarce Google.

 

Profesjonalny artykuł zapleczowy to po prostu wysokiej jakości wpis (lecz nie praca naukowa!) opisujący dany temat, oferujący średni poziom wartości merytorycznej, zawierający niezbędne frazy i słowa kluczowe. Przeciętna długość takiego tekstu to ok. 2000 zzs, jednakże zależy to od indywidualnych wytycznych. Bezwzględnie powinien charakteryzować się poprawnością w zakresie interpunkcji, ortografii i stylistyki.

 

Wyszukiwarka Google docenia regularne publikowanie treści, dlatego też publikowanie wpisów o charakterze zapleczowym pozytywnie przełoży się na naszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Oprócz fraz kluczowych takie teksty mogą także zawierać linki.