Google, które zaczynalo jako niepozorna wyszukiwarka, zaprojektowana w kalifornijskim garażu, dziś jest jest jedną z największych internetowych potęg, bez której nie wyobrażamy sobie życia. To za jej pośrednictwem wyszukujemy strony i informacje, które potrzebne są nam w danej chwili. Wraz z nieustannym rozrostem danych, z którymi musiała uporać się wyszukiwarka, rozwijano algorytmy, które pozwalały selekcjonować i układać strony podług ich trafności wobec wyszukiwanej frazy kluczowej.
Obecnie każdy właściciel strony, któremu zależy na widoczności w sieci, inwestuje w pozycjonowanie witryny, które w wielkim skrócie polega na właściwym wysyceniu podstron odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi. Jest jednak prostszy sposób na dotarcie do Klienta za pośrednictwem wyszukiwarki – a jest nim reklama Google Ads. Czy warto w nią inwestować? Czym różnią się jej efekty od zwyczajnego pozycjonowania?
Reklamy w wyszukiwarce są spersonalizowane – pojawiają się po wprowadzeniu do niej konkretnych fraz, z którymi powiązany jest reklamowany biznes. Propozycje, pojawiające się na początku (pierwsze trzy) zazwyczaj są wynikiem opłaconych kampanii. Co ważne, odnośniki wyglądają naturalnie, dzięki temu Klient niekoniecznie zastanawia się nad tym, czy klika właśnie w reklamę sponsorowaną.
Użytkownicy najczęściej klikają w odnośniki, które wyświetlają się jako pierwsze – reklama Google Ads jest więc efektywnym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie. Niektórzy co prawda omijają linki sponsorowane, uznając je za mniej wiarygodne źródło informacji czy miejsce zakupu produktu. W większości przypadków użytkownicy Google wolą oszczędzić na czasie i kliknąć w pierwszy wynik, niekoniecznie będący organicznym.
Rozwiązanie, jakie stanowi inwestycja w reklamy w wyszukiwarce, nie jest drogie, a przy tym przynosi dość szybkie korzyści, na które w przypadku optymalizacji strony i pozycjonowania za pomocą różnych metod trzeba czekać znacznie dłużej. Jest to więc pomysl zwłaszcza dla osób, którym zależy na sezonowym wzroście odwiedzin na stronie, a niekoniecznie stałym. Samo narzędzie do kreowania kampanii tego typu jest darmowe, natomiast bez odpowiedniego jest zaplananowania trudno o zadowalające efekty. Ze względu na swój format i specyfikę, musi być ona przeprowadzona w umiejętny sposób, najlepiej we współpracy z agencją reklamową.
Koszt kampanii Google Ads
Trudno odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie ,,ile kosztuje kampania Google Ads”. Kwota zależy od wielu czynników, dlatego też trudno określić przybliżoną cenę. W zależności od tego na jaką długość i intensywność kampanii się zdecydujesz, cena może różnić się w znacznym stopniu. Koszt zależy również od Twojej strategii marketingowej. Możesz bowiem zdecydować się na współpracę z agencją reklamową lub samemu zaprojektować kształt i przebieg promocji. Sam kreator AdWords jest darmowy – płacisz tylko za wyświetlanie linku w Google przez wybrany okres. Po opublikowaniu możesz również monitorować kliknięcia, czas spędzony na stronie i inne parametry, które są istotne dla dalszego rozwoju Twojej kampanii.
Inwestycja w pomoc agencji reklamowej może zwiększyć koszty całego przedsięwzięcia, ale w końcowym rozrachunku zazwyczaj okazuje się korzystną decyzją. Choć całościowy koszt reklamy Google Ads wzrasta, rośnie również jej skuteczność, co przekłada się na zyski. W przypadku tego rodzaju kampanii szczególnie ważna jest zwięzłość w zestawieniu z umiejętnie zastosowanym językiem korzyści. Reklamy w wyszukiwarce mają ograniczoną pojemność, w związku z czym komunikaty w niej zawarte powinny być jak najbardziej wyraziste i wymowne.
Przeciętny koszt kampanii linków sponsorowanych to 1-2 $ za kliknięcie. Przy tym, warto być świadomym, że zysk z tego rodzaju kampanii to zazwyczaj przynajmniej podwójna wartość kwoty, która została w nią zainwestowana.
Google Ads – czy warto?
Wyszukując konkretną frazę, dostajesz do dyspozycji kilka stron najbardziej jej odpowiadających. Wyniki sponsorowane pojawiają się na samej górze strony z wynikami wyszukiwania; jedynym sposobem na odróżnienie ich od zwyczajnych linków jest dostrzeżenie drobnego oznaczenia ,,reklama”. Mogłoby się wydawać, że użytkownicy Google mniej chętnie będą klikać w tego rodzaju linki, które nie są tzw. wynikiem organicznym. Okazuje się jednak, że jest zupełnie inaczej. W opublikowanych nie tak dawno statystykach PayPerClick wykazano, że w rzeczywistości większość użytkowników wyszukiwarki, bo aż 65 procent, klika w reklamy Google Ads. To one generują ruch na stronie – wyszukiwanie organiczne stanowi jedynie 35 procent wszystkich kliknięć. To z pewnością zasługa ich umiejscowienia, które przyciąga oko.
Jeśli więc obawiasz się, że poprzez kampanie linków sponsorowanych stracisz Klientów, możesz odetchnąć z ulgą. Przeciwnie – przy dobrze zaprojektowanej kampanii Twoja inwestycja powinna przynieść przynajmniej podwojony zysk. Należy jednak przemyśleć jej konstrukcję, aby przyciągała Klientów krótkim i treściwym claimem. Powinna również zawierać Call to Action, czyli wezwanie do działania – podstawę internetowych metaopisów.