strony www dla hoteli

Profesjonalne strony internetowe dla hoteli to temat, na który składa się wiele ważnych aspektów. Internet stał się jednym z głównych kanałów sprzedaży pokojów hotelowych, dlatego warto zadbać, by nasza witryna została zauważona przez potencjalnych gości.

UX/UI, czyli poprowadź gościa za rękę do finalizacji rezerwacji

Przejście internauty do serwisu naszego obiektu, to dopiero początek ścieżki, która powinna prowadzić do finalizacji rezerwacji. Witryna dopracowana pod kątem UX/UI, czyli przyjazna użytkownikom z przejrzystym interfejsem pozwoli poprowadzić ich dosłownie „za rękę”.

Tworząc strony WWW dla hoteli, należy z jednej strony uwzględnić wszystkie niezbędne informacje na nasz temat oraz opisać wszelkie atrakcje w okolicy. Z drugiej natomiast powinniśmy zachować równowagę tak, by treści były czytelne i nie przytłaczały gościa.

Musimy również pamiętać, że wciąż rośnie liczba użytkowników korzystających z internetu poprzez urządzenia mobilne. Według firmy Ericsson w 2020 roku 70% populacji będzie korzystało ze smartfonów [https://blaszak.komorkomania.pl/31054,raport-ericsson-uzytkownicy-mobilny-2020], dlatego tak istotne jest stworzenie responsywnej witryny hotelu.

zdjęcie hotelu na stronie www

Wysokiej jakości zdjęcia na stronie internetowej Twojego hotelu

Umieszczenie na stronie internetowej Twojego obiektu noclegowego wysokiej jakości zdjęć pozytywnie wpłynie na wizerunek, a co za tym idzie również sprzedaż pokoi. Atrakcyjne fotografie wnętrz, strefy SPA, potraw i drinków oraz apartamentów zachęcają do rezerwacji.

Wszelkiego rodzaju grafiki i obrazy uatrakcyjniają nasz serwis www, jednakże powinny być dobrze zoptymalizowane. Ich format, rozdzielczość oraz wymiary powinny być dopasowane do potrzeb witryny tak, by nie miały one negatywnego wpływu na czas jej ładowania.

Odpowiednio dostosowane zdjęcia wraz dobrze opracowanymi tzw. opisami alternatywnymi pozytywnie wpływają nie tylko na percepcję treści przez użytkowników, lecz również pozycjonowanie strony. Dzięki temu uzyskamy wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Messenger, czat i inne formy komunikacji z gościem hotelowym

Niezależnie od tego, jak skrupulatnie podejdziemy do kwestii umieszczenia niezbędnych informacji w formie FAQ, większość potencjalnych gości będzie miała dodatkowe pytania. W jaki sposób możemy im ułatwić komunikację z nami?

  • Zakładka kontakt – jest jedną z najczęściej odwiedzanych podstron. Musimy zamieścić tam wszystkie dane teleadresowe, adres e-mail, mapkę dojazdu (najlepiej zintegrowaną z Google Maps) oraz formularz kontaktowy.
  • Czat – obsługiwany przez recepcjonistów albo pracowników działu rezerwacji stanowi doskonałą formę szybkiej komunikacji z osobami potencjalnie zainteresowanymi pobytem u nas.
  • Rozmowa na żądanie – widget umożliwiający wpisanie numeru telefonu przez klienta to doskonała forma na inicjację kontaktu telefonicznego z recepcją.
  • Messenger – portal Facebook stanowi bardzo ważny kanał sprzedażowy, dlatego nie można zapominać o umieszczeniu na stronie WWW hotelu stosownej funkcjonalności.

Warto śledzić trendy i obserwować, w jaki sposób komunikują się z gośćmi przedstawiciele innych obiektów noclegowych.

Silnik rezerwacji i integracja strony WWW hotelu z pośrednikami OTA

Bardzo istotną kwestią jest również integracja witryny hotelowej z silnikiem rezerwacji oraz Channel Managerem, który scala wszystkie kanały sprzedaży i OTA. Pozwoli to na łatwe rezerwowanie pokoi i dokonywanie płatności poprzez nasz serwis.

Wybór odpowiednich narzędzi w tym zakresie powinien odbyć się już na etapie przygotowań do otwarcia obiektu. Powinny być one kompatybilne również z oprogramowaniem PMS stosowanym w hotelu.

Content is king, czyli wartościowy blog na stronie obiektu noclegowego

Uruchomienie strony internetowej nie powinno oznaczać zakończenia jej rozwoju. Dobrym sposobem na regularne rozbudowywanie witryny WWW o nowe treści jest uruchomienie sekcji blogowej. Przemyślane i dopracowane artykuły pozytywnie wpływają na SEO.

Angażujące treści możemy również potraktować jako element strategii marketingowej i dystrybuować je za pomocą innych kanałów, np. Facebooka, Instagrama czy newslettera. Pozwolą nie tylko uzyskać wyższe pozycje w Google, lecz również przyciągną gości.

Jeśli sami nie mamy tzw. lekkiego pióra, to możemy podjąć współpracę z profesjonalną agencją copywritingową, która dostarczy nam wysokiej jakości, ciekawe teksty. W przypadku hoteli przyjmujących osoby z zagranicy warto publikować również po angielsku.

Skuteczne sposoby na przyciągnięcie gościa na stronę hotelową

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to niejedyny sposób na przyciągnięcie gościa na naszą stronę hotelową. Jakie są jeszcze skuteczne metody pozyskiwania wartościowego ruchu?

  • Facebook Ads – reklamowanie się w największym portalu społecznościowym na świecie daje dostęp do miliardów potencjalnych klientów. Szczegółowe targetowanie pozwoli dotrzeć do tych, którzy nas interesują.
  • Reklamy Google – linki sponsorowane w wyszukiwarce stanowią dobry sposób na zachęcenie internauty do odwiedzenia witryny.
  • Newsletter e-mail – jest szczególnie skuteczny w przypadku gości powracających.

Interesującą metodą skierowania potencjalnego klienta do naszego serwisu WWW jest również marketing szeptany. Wartościowe wpisy na forach wpływają korzystnie także na SEO.

Wybierz profesjonalnego wykonawcę strony internetowej dla hotelu!

Jeżeli szukasz profesjonalnego wykonawcy strony internetowej dla Twojego hotelu, to zdecydowanie powinieneś zainteresować się ofertą CP System. Mamy doświadczenie w budowie witryn hotelowych, a do każdego projektu podchodzimy indywidualnie.

Masz pytania? Potrzebujesz więcej informacji lub wyceny?

Kliknij przycisk i skontaktuj się z nami

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice stron internetowych i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych Google i Bing wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz