E-commerce, czyli jak przenieść sklep stacjonarny do sieci?

Spis treści

Rozwój globalnej sieci i branży e-commerce sprawił, że przeniesienie sklepu stacjonarnego do internetu stało się dla wielu firm koniecznością. Proces ten niesie za sobą szereg korzyści, wśród których warto wspomnieć o możliwości prowadzenia całodobowej sprzedaży na całym świecie. Dzięki niemu zakupu naszych produktów mogą dokonywać internauci korzystający z dowolnego urządzenia. Jednocześnie budowa e-sklepu to szereg dużych wyzwań związanych ze wdrożeniem zaawansowanych rozwiązań informatycznych, a także stworzeniem przemyślanej strategii marketingowej.

Dlaczego mając sklep stacjonarny, warto prowadzić handel w internecie?

Właściciele firm często zastanawiają się, czy przeniesienie sklepu stacjonarnego do sieci w ich przypadku ma sens. Okazuje się, że handel w internecie stwarza ogromne możliwości rozwoju nawet dla niewielkich przedsiębiorstw działających na lokalnym rynku, takich jak sklepiki osiedlowe czy warzywniaki. Działalności niemające dużego zaplecza magazynowego, mogą mieć problem z zapewnieniem większej ilości produktów do sprzedaży i wysyłki. Rozwiązaniem może być jednak podniesienie cen i stworzenie unikatowego brandu oraz komunikowanie wysokiej jakości oferowanych wyrobów.

Nowoczesna branża e-commerce jest także dobrym wyborem dla sklepów dotkniętych przez kryzys gospodarczy. Ewentualne obostrzenia wprowadzane przez rząd mogą ograniczyć działalność poszczególnych sektorów albo w ogóle uniemożliwić możliwość wizyty w salonie sprzedaży realizowanej w tradycyjnej formie. Sposobem na poradzenie sobie z restrykcjami może być rozpoczęcie handlu w internecie. Jednocześnie obsługa biznesu może odbywać się częściowo lub całkowicie zdalnie, dzięki takim rozwiązaniom jak dropshipping czy fulfillment.

Strona internetowa, czyli jak przenieść sklep stacjonarny do sieci?

Pierwszym krokiem, który pozwala na przeniesienie sklepu stacjonarnego do sieci, jest budowa witryny internetowej. W tym celu warto podjąć współpracę z doświadczonym programistą lub agencją interaktywną. Serwis powinien zawierać takie elementy jak:

  • stronę główną opisującą naszą działalność oraz zachęcającą do skorzystania z oferty,
  • podstrony z opisami kategorii i poszczególnych produktów dopracowane pod kątem treści tekstowej i wizualnej, a także zawierające CTA,
  • regulamin sprzedaży, wysyłki, reklamacji, a także politykę prywatności,
  • zakładkę kontakt zawierającą dane teleadresowe firmy,
  • system płatności elektronicznych,
  • możliwość zapisu do newslettera,
  • odnośniki do profili w mediach społecznościowych,
  • czat lub inną formę szybkiej komunikacji z obsługą,
  • przejrzysty formularz kontaktowy.

W miarę rozwoju naszej działalności będziemy otrzymywać coraz więcej pytań od klientów, z których część będzie się powtarzała. Dobrym pomysłem jest ich gromadzenie i tworzenie podstrony FAQ, w której treści zostaną zawarte rozwiązania najczęstszych problemów.

Jakich narzędzi i metod promocji używać rozpoczynając działalność w e-commerce?

Jeżeli zamierzamy przenieść sklep stacjonarny do internetu, to powinniśmy również zainteresować się szeregiem narzędzi oraz metod promocyjnych wykorzystywanych na co dzień przez firmy działające w branży e-commerce. Wśród nich znajdują się rozwiązania analityczne Google Analytics, stanowiące jedno z najlepszych, a zarazem darmowych źródeł informacji na temat internautów odwiedzających naszą witrynę. Pozwala na monitorowanie ruchu w czasie rzeczywistym oraz kompleksową analizę wszystkich działań marketingowych.

Rozpoczynając handel w internecie, nie możemy również zapominać o marketingu. Odpowiednio zaplanowane publikacje na Facebooku, Instagramie czy firmowym blogu pozytywnie wpłyną na nasz wizerunek i sprzedaż. W przypadku treści blogowych dodatkowo zyskujemy możliwość podniesienia naszej pozycji w wyszukiwarce Google na określone słowa kluczowe (tzw. pozycjonowanie SEO). Istotne jest również gromadzenie adresów e-mail klientów wraz ze zgodami na ich używanie w celach marketingowych.

Czy każdy sklep stacjonarny może zaistnieć w internecie?

Niezależnie do branży, w jak działamy, każdy sklep stacjonarny może zaistnieć w internecie. Przeniesienie działalności do sieci jest doskonałym wyborem zarówno dla firm zajmujących się handlem detalicznym, jak i hurtowym. W przypadku niewielkich przedsiębiorstw może się okazać, że atutem będzie wysoka jakość produktów i ich niska dostępność, co pozwoli podnieść ceny, a jednocześnie stworzyć unikatowy wizerunek marki.

W przypadku hurtowni posiadających duże zaplecze magazynowe e-commerce może być świetnym sposobem na międzynarodową ekspansję. Można wówczas rozważyć sprzedaż nie tylko poprzez witrynę sklepu internetowego, lecz również portale aukcyjne, takie jak Allegro. Pozwoli nam to dotrzeć do jeszcze większego grona klientów potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez nas produktami.

Wykorzystaj siłę e-commerce i rozpocznij handel w sieci!

Rozwijający się dynamicznie internet sprawił, że prowadzenie sprzedaży na rynku krajowym, jak i międzynarodowym nawet przez niewielkie sklepiki czy butiki modowe stało się bardzo proste. Dysponując budżetem na poziomie kilku, kilkunastu tysięcy złotych, możemy wdrożyć sklep internetowy w podstawowej formie. Jednocześnie mamy możliwość samodzielnie rozpocząć działania marketingowe, korzystając z dostępnych bezpłatnie wskazówek. Zdecydowanie warto dziś wykorzystać siłę, jaką dają narzędzia e-commerce i rozpocząć handel w sieci!

Komentarze

  1. Rynek e-commerce nieustannie się rozwija i zdecydowanie warto wykorzystać jego potencjał. Wpis może akurat komuś pomoże podjąć tę decyzję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytanie? Napisz do nas

Uzupełnij formularz poniżej, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w przeciągu jednego dnia roboczego.