5 sposobów na promowanie firmowej strony internetowej

Spis treści

Stworzenie swojego miejsca w sieci to dopiero początek skutecznej kampanii marketingowej. Cała strategia przyciągania i utrzymywania klienta jest złożona, ale w pełni osiągalna. Dlatego teraz podpowiemy Ci, w jaki sposób wypromować swoją stronę firmową. Sprawdź to!

Dlaczego z biznesem trzeba wychodzić do ludzi?

Sama obecność na rynku w zasadzie niczego nie zmienia. Dlaczego? Bo oprócz Twojego rozwiązania istnieje przynajmniej kilka (o ile nie kilkadziesiąt czy kilkaset) takich samych lub podobnych. W którym kierunku pójdzie klient? Zrobi krok w stronę najbardziej przekonującej propozycji. Jego zdanie kształtowane jest na podstawie pierwszego wrażenia, przejrzystości strony, wiedzy firmy o temacie i oczywiście ceny. Dlatego posiadanie własnej strony bez odpowiedniego jej promowania nie przynosi skutku, bo ludzie po prostu do Ciebie nie trafią. Konieczne jest też zbudowanie opinii eksperta.

Sposób nr 1 – postaw na przejrzystość

Zacznijmy trochę od środka zagadnienia, uwzględniając potrzeby klienta. Gdy już trafi na Twoją stronę internetową, oczekuje szybkiego dostępu do produktu lub usługi. W przeciwnym wypadku kupiłby to w sklepie stacjonarnym. Jeżeli na stronie firmowej zobaczy mnóstwo nieintuicyjnych treści rozlokowanych bez większego sensu, szybko zrezygnuje. Nawet jeśli produkt jest skrojony pod niego!

Dlatego podstawą promocji swojej strony jest zbudowanie jej w formie maksymalnie transparentnej i prostej dla odbiorcy. Jeśli masz na niej mnóstwo kategorii postaw na możliwość wyszukiwania konkretnego produktu. Dzięki temu klient nie zniecierpliwi się poszukiwaniami.

Sposób nr 2 – buduj swój wizerunek eksperta

Świetnym sposobem na wypromowanie swojego miejsca w internecie jest przedstawianie siebie w roli eksperta z danej dziedziny. Służy do tego np. blog firmowy. Poruszaj w nim tematy blisko związane z produktem czy usługą, ale też problemami klientów i nowinkami branżowymi. Przygotowany w ten sposób content sprawi, że osoby szukające informacji o zagadnieniu wrócą na Twoja stronę, bo postanowili Ci zaufać. W ten sposób ze zwykłych poszukiwaczy treści robisz klientów ufających Twojej marce. Jednak blog to nie jedyna opcja na zwiększanie zasięgu.

Sposób nr 3 – wykorzystaj social media

To nie prawda, że tylko młodzi ludzie spędzają na popularnych portalach mnóstwo czasu. Robią to osoby w różnym wieku, co zwiększa spektrum możliwości docierania do grupy docelowej Twojej firmy. Stworzenie fan page’a na Facebooku, kanał na YouTube, czy regularne publikowanie stories na Instagramie pozwalają na szybkie docieranie do klientów. Nie zawsze ukazywane treści muszą mieć ścisły związek z usługami lub produktami – czasem o wiele lepszy skutek przynosi delikatne zahaczanie o temat przy jednoczesnym zajmowaniem się czymś zupełnie innym (patrz kanał Youtube HRejterzy).

Sposób nr 4 – postaw na kontakt z klientami

Nich nie chce być traktowany przedmiotowo – tym bardziej Twoi klienci. Jeśli jesteś z nimi tylko wtedy, gdy regularnie u Ciebie kupują, małe szanse, że poszerzysz swoje grono stałych odbiorców. Dlatego dobrym sposobem promowania strony firmowej jest stworzenie bazy mailingowej. W ten sposób można regularnie korespondować z osobami, które przynajmniej raz dokonały transakcji na stronie firmowej.

Dobrym zwyczajem jest informowanie o promocjach, nowej ofercie, ale też wysyłanie życzeń lub podrzucanie indywidualnych kodów rabatowych.

Sposób nr 5 – postaw na jakość

Jest jeszcze jeden niesamowicie ważny aspekt promocji – to jakość. Ogromny budżet reklamowy bez połączenia z dobrym produktem lub usługą na niewiele się zda. Dlatego Twoim celem powinno być nie tylko dotarcie do grupy docelowej, ale też stworzenie dla niej czegoś spełniającego oczekiwania. Klient, który wie, jakie cechy ma produkt, jak przewyższa konkurencje i jakie korzyści przynosi, jest gotowy za niego zapłacić o wiele więcej niż to konieczne. Wtedy nie pojawi się pytanie „Dlaczego to jest tak drogie?” tylko „Co muszę zrobić, by to mieć?”.

Kilka słów Sposób nr 1na koniec

Nie zapomnij o jeszcze jeden ważnej rzeczy – widoczność w sieci. Praktyka powszechnie stosowaną jest współpraca z agencjami SEO, które znają wymagania robotów Google i wiedzą, jak Cię wypromować. Połącz ze sobą wszystkie zasady promocji strony www i pomnażaj zyski!

Komentarze

  1. Zgadzam się z tekstem. Obecność na rynku nie wystarczy – konkurencja jest duża. Przejrzystość strony to klucz, by przyciągnąć klienta. Budowanie wizerunku eksperta na blogu lub social mediach zyska zaufanie klientów. Kontakt z nimi przez bazę mailingową jest ważny. Jakość produktu to fundament sukcesu. Promocja strony to złożony proces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *