Czy inwestycja w artykuły sponsorowane się opłaca

Artykuły sponsorowane to nic innego jak forma reklamy, która ma za zadanie dotrzeć do jak największej liczby przyszłych klientów, potencjalnie zainteresowanych usługami danej firmy. W takim wypadku posiadanie dobrze zbudowanej witryny to dopiero połowa sukcesu. Kluczem do osiągnięcia celu jest zwiększenie jej widoczności i podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie należy przy tym zapominać o budowaniu zaufania do marki. Dobrze skrojone artykuły sponsorowane z pewnością w tym pomogą. Czy zatem warto w nie inwestować? W artykule przybliżymy Ci kwestie związane z publikacją tego rodzaju treści.

Czym charakteryzują się artykuły sponsorowane?

W dzisiejszych czasach, kiedy konsument jest otoczony ze wszystkich stron reklamami, nachalne atakowanie go sloganami może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Zamiast budować zaufanie do danej marki, możemy skutecznie do niej zniechęcać.

Skutecznym nośnikiem reklamy są atrakcyjne treści zamieszczane na różnych portalach (skupiających artykuły sponsorowane i niesponsorowane), w których dyskretnie umieszczony jest link do strony reklamodawcy. Co istotne taka treść poza wzmianką o danej firmie i jej ofercie, powinna również zawierać cenne informacje — odpowiedzi na nurtujące pytania czy rozwiązania problemów. Biorąc pod uwagę te czynniki, nie dziwi fakt, że artykułami sponsorowanymi często są treści poradnikowe.

spis treści
Źródło: https://www.flickr.com/photos/medialabkatowice/26294522350

Czy rzeczywiście warto w nie inwestować?

Odpowiedź wydaje się być oczywista. Artykuły sponsorowane należą obecnie do niezwykle skutecznych, a przez to często praktykowanych narzędzi marketingowych. Nie tylko wpływają na pozyskanie nowych klientów, którzy wiedzeni ciekawością mogą kliknąć umieszczony link do strony reklamodawcy. Dodatkową zaletą tego rodzaju treści jest ich niewątpliwy wpływ na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwań. Reasumując, artykuły sponsorowane:

  • umożliwiają dotarcie do potencjalnego klienta — warto przy tym pamiętać, że publikując treść na portalu skupionym wokół danej branży, zawężasz grono odbiorców do faktycznie zainteresowanych daną tematyką,
  • pomagają budować pozytywny wizerunek firmy — dobrze napisany tekst poradnikowy, w którym czytelnik odnajdzie link do strony reklamodawcy, jest jak swoisty podpis, sprawia, że wspomniana firma wydaje się być specjalistą z danej dziedziny,
  • zwiększa ruch na podlinkowanej stronie — tworząc treści atrakcyjne dla czytelnika i zgodne z zasadami SEO, dajesz sobie szansę, że osoba czytająca trafi do strony docelowej, czyli Twojej.

Co z tym pozycjonowaniem?

Wszystkie wspomniane korzyści wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Trafiając do odpowiedniej grupy docelowej, masz większe szanse, że więcej osób odwiedzi Twój sklep internetowy lub stronę. Z kolei budując zaufanie do marki, rośnie szansa na zakup Twoich produktów. Jednak najważniejszą zaletą artykułów sponsorowanych jest ich wkład w budowę profilu linkowego Twojej strony.

Aby domena była na szczycie wyników wyszukiwania, należy zadbać o jej odpowiednie linkowanie. Algorytmy Google analizują, z jakich oraz ilu portali można dotrzeć do Twojej witryny. Liczy się tutaj nie tylko ilość, ale również jakość — m.in. widoczność w wyszukiwarce czy profil linkowy miejsca publikacji. Dlatego kluczem do sukcesu jest nie tylko właściwie wpleciony link do strony reklamodawcy, ale przede wszystkim to, na jakich domenach pojawiają się artykuły.

Jak napisać tekst sponsorowany?

Praca nad dobrze skonstruowanymi artykułami sponsorowanymi jest czasochłonna. Można ją podzielić na kilka etapów:

  • skrupulatny research dotyczący profilu firmy oraz oferowanych przez nią usług,
  • określenie grupy docelowej, do której będzie skierowany tekst,
  • określenie tematu i celu artykułu,
  • wybór portalu, gdzie artykuł zostanie opublikowany,
  • napisanie tekstu.

Kluczowym krokiem jest trafny wybór grupy docelowej. Jeżeli będziemy posiadać dane o potencjalnych odbiorcach, łatwiej będzie nam poprawnie określić tematykę, która będzie atrakcyjna. Ponadto umożliwia to wybór domeny, na której treść zostanie zauważona (kierując się zasadami SEO, należy pamiętać również o tym, żeby wspomniane domeny były dobre jakościowo).

Pisząc treść sponsorowaną, należy zwrócić szczególną uwagę na kilka kluczowych elementów. Są to:

  • słowa kluczowe,
  • przejrzysta struktura (należy wystrzegać się tzw. ścian tekstu),
  • odpowiednie formatowanie,
  • określona ilość znaków,
    atrakcyjna i zachęcająca dla czytelnika treść.

Alternatywą jest wywiad ekspercki

Alternatywą dla tekstu poradnikowego jest stworzenie wywiadu z ekspertem zatrudnionym w Twojej firmie. W ten sposób Twoja firma przestaje być anonimowa — zyskuje konkretną twarz, a ponadto treści zawarte w artykule tego typu zyskują dodatkową wartość, gdyż pochodzą od specjalisty z danej dziedziny. Warto przy tym pamiętać, że nachalne promowanie firmy nie jest wskazane. Lepiej pokazać swój produkt, jako jeden z wielu. Dać czytelnikowi wybór i dyskretnie zbudować autorytet wokół marki własnej.

Na koniec należy jeszcze raz podkreślić, że najważniejszą cechą dobrej jakości artykułów sponsorowanych jest treść, która wyjaśnia zagadnienia związane z działalnością firmy.

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice stron internetowych i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarce internetowej Google wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz