Dlaczego warto mieć firmową skrzynkę we własnej domenie?

Spis treści:

Budowa pozytywnego wizerunku firmy w internecie to proces, na który składa się szereg czynników. Wśród nich ważnym aspektem jest firmowa skrzynka pocztowa we własnej domenie. Błędem jest tworzenie adresu e-mail w jednym z popularnych serwisów pocztowych (onet.pl, outlook.com czy gmail.com) i pozostawianie go w niezmienionej formie [email protected]. Dużo lepiej prezentuje się wiadomość, której nadawcą jest przedstawiciel działu handlowego posługujący się mailem [email protected].

Poczta elektroniczna stanowi jeden z głównych kanałów komunikacji biznesowej, dlatego firmowa skrzynka e-mail jest istotnym elementem wpływającym na profesjonalne postrzeganie naszej działalności. Kontrahenci i potencjalni klienci łatwiej zapamiętają URL identyfikujący naszą stronę www, jeżeli będzie on stanowił część adresu mailowego. Zaletą jest również fakt, iż pozwala on ograniczyć ilość treści, jaką zamieszczamy na swojej papierowej wizytówce, gdyż odnośnik do witryny firmy jest jego integralnym elementem.

W jaki sposób możemy stworzyć firmową skrzynkę e-mail?

Obecnie stworzenie firmowej skrzynki e-mail nie wymaga dużych nakładów czasowych. Jeżeli wykupiliśmy własną domenę i mamy również płatny hosting strony www, to najprawdopodobniej możemy korzystać ze spersonalizowanego adresu poczty elektronicznej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Warto pamiętać, że jeśli nie odpowiada nam interfejs obsługi klienta pocztowego dostarczany przez firmę hostującą witrynę, to możemy zintegrować go z GMailem. Wówczas nadal korzystamy z brandowanego e-maila, używając znanych nam narzędzi.Możemy także utworzyć mail w domenie firmy bez konieczności ponoszenia kosztów utrzymania hostingu strony. Wystarczy, że zarejestrujemy adres www. Decydując się na wybór konkretnego rozwiązania i ewentualnego usługodawcy powinniśmy zwrócić uwagę na:
  • gwarantowaną dostępność,
  • pojemność udostępnione przestrzeni serwerowej,
  • maksymalną wielkość przesyłanych załączników,
  • obecność filtrów antyspamowych.
Istotne są także walory użytkowe interfejsu dostępnego przez przeglądarkę (o ile nie będziemy korzystać z programowego klienta poczty). Niekwestionowanym liderem wydaje się tutaj firma Google, zarówno w bezpłatnej wersji poczty GMail, jak i płatnej odmianie GSuite oferującej szereg dodatkowych funkcjonalności.

Czy warto wybrać spersonalizowany adres e-mail dla firmy?

Zdecydowanie warto wybrać spersonalizowany adres e-mail dla firmy. Stanowi on nie tylko narzędzie do komunikacji, lecz również doskonały wyróżnik, który pozytywnie wpływa na postrzeganie nas, jako profesjonalnych partnerów biznesowych. Jeżeli prowadzimy działalność w różnych krajach, to możemy zarejestrować kilka domen z sufiksami charakterystycznymi dla danych lokalizacji, np. nazwafirmy.pl, nazwafirmy.de, nazwafirmy.uk. Dzięki temu zyskamy bardziej profesjonalny wizerunek w oczach klientów z poszczególnych państw.

Decydując się na e-mail dla firmy we własnej domenie, możemy też tworzyć krótsze i łatwiejsze do zapamiętania adresy dla poszczególnych pracowników czy działów. Lepszym wyborem będzie mail [email protected] niż skrzynka pocztowa hostowana w popularnym serwisie w formie [email protected] Zazwyczaj mamy wówczas także dostęp do zaawansowanego panelu administracyjnego, dzięki któremu ustawimy dodatkowe przekierowania czy stworzymy nowe aliasy.

Lepszy wizerunek biznesu, dzięki firmowej skrzynce we własnej domenie

Profesjonalna skrzynka firmowa we własnej domenie wymiernie przekłada się na lepszy wizerunek naszego biznesu w oczach potencjalnych kontrahentów, jak i zaufanie obecnych klientów. E-mail zawierający jednocześnie sufiks będący adresem strony internetowej firmy pozwala łatwiej zapamiętać URL witryny. Wygląda również bardziej elegancko na drukowanych wizytówkach.

Spersonalizowany mail w domenie firmy stanowi drobny, acz nader istotny składnik strategii wizerunkowej każdego przedsiębiorstwa. Jest koniecznym elementem budowania fachowego obrazu naszego biznesu. Należy również pamiętać, że wraz z jego utworzeniem zyskujemy zazwyczaj możliwość wysyłania większych załączników i dostęp do lepszych filtrów antyspamowych, w porównaniu z bezpłatnymi rozwiązaniami.

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice stron internetowych i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych Google i Bing wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz