Google Trends wielkie zmiany w czasie rzeczywistym

Dlaczego z biznesem trzeba wychodzić do ludzi?

Na te pytania odpowiedź zna oczywiście Google. Zbierając informacje o zapytaniach wysyłanych do wyszukiwarki powstało narzędzie Google Trends, które publikuje nieprzerwanie od dobrych kilku lat statystyki dotyczące najbardziej popularnych haseł i tematów, które wpisywane są w wyszukiwarkę.

Czytaj również: Narzędzia dla webmasterów to teraz Search Console

W największej zmianie od 2012 roku Google Trends wprowadza nową aktualizacje, włączając w to wyświetlanie danych w czasie rzeczywistym. Zgodnie z zapowiedzią na oficjalnym blogu Google, dane wyświetlane w serwisie w czasie rzeczywistym są w oparciu o ponad 100 milardów zapytań do wyszukiwarki miesięcznie. Oprócz tej nowości, Google wprowadza również obserwowanie trendów w Youtube oraz Google News. Łącząc te trzy usługi określa się które tematy i historie zyskują największe zainteresowanie.

Dzięki wynikom w czasie rzeczywistym w Google Trends można sprawdzić popularność fraz, słów kluczowych w danym przedziale czasowym na danym obszarze geograficznym. Jest to potężne narzędzie, które może być przydatne blogerom, dziennikarzom lub pozycjonerom. To wielka encyklopedia informacji o internautach. Google mówi, że zwiększenie zakresu i zasięgu danych prowadzi do głębszego śledzenia w mniejszych regionach na niszowe frazy, dlala każdego, kto chce wykonać głębszą analizę danych trendów w wyszukiwarce. Przykładem, niech posłuży hasło noclegi na obszarze Polski w ujęciu czasowym styczeń 2012 – czerwiec 2015:

Prezentacja na wykresie, z jaką częstotliwością fraza noclegi była wyszukiwana przez internautów:

prezentacja na wykresie popularności frazy noclegi w Google Trends

Podobne hasła do frazy noclegi, które były wyszukiwane:

podobne frazy do hasła noclegi w Google Trends

W jakich regionach Polski fraza noclegi była najczęściej wyszukiwana

regionalne wyszukiwanie hasła noclegi w Google Trends

W serwisie GitHub opublikowane zostały zestawy danych w plikach .CSV na poszczególne tematy:

googletrends.github.io/data/

Zmiany dotknęły również stronę główną serwisu, która koncentruje się na najpopularniejszych tematach w danym dniu. Na dzisiaj (18.06) najpopularniejsza w polskiej wersji wyszukiwarki jest Madonna oraz mecz Brazylia – Kolumbia w ramach Copa America.

najpopularniejsze tematy w google trends
Nowa strona główna wystartowała w 28 krajach, zapewne rozszerzając aktualizacje na cały świat w najbliższym czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytanie? Napisz do nas

Uzupełnij formularz poniżej, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w przeciągu jednego dnia roboczego.