https://cpsystem.pl/wp-content/uploads/2018/03/google-moja-firma.pnghttps://cpsystem.pl/wp-content/uploads/2018/03/google-moja-firma.pnghttps://cpsystem.pl/wp-content/uploads/2018/03/google-moja-firma.pnghttps://cpsystem.pl/wp-content/uploads/2018/03/google-moja-firma.pnghttps://cpsystem.pl/wp-content/uploads/2018/03/google-moja-firma.pnghttps://cpsystem.pl/wp-content/uploads/2018/03/google-moja-firma.pnghttps://cpsystem.pl/wp-content/uploads/2018/03/google-moja-firma.pnghttps://cpsystem.pl/wp-content/uploads/2018/03/google-moja-firma.pngJak poprawnie dodać wizytówkę Google Moja Firma?

Krok po kroku jak dodać firmę do Google Maps

Jednym z najważniejszych aspektów małego biznesu jest pozyskiwanie nowych klientów. Jeśli ludzie nie mogą Cię znaleźć, nie będziesz mieć żadnych nowych klientów korzystających z Twoich usług lub kupujących Twoje produkty.

W dzisiejszym cyfrowym świecie jest wiele sposobów na to, aby Twoja firma została zauważona, niezależnie od tego, czy jest to płatna reklama czy korzystanie z darmowych rozwiązań. Usługa Google Moja Firma to pierwszy krok do znalezienia Ciebie i Twojej oferty w internecie.

Co to jest Google Moja Firma?

SEO to skuteczny, ale długotrwały proces. Proces organiczny wymaga wielomiesięcznej pracy i troski. Istnieją również setki czynników, które wpływają na SEO, ale jest to najbardziej skuteczny sposób zaprezentowaniu swoich usług i produktów potencjalnych klientom.

Aby rozpocząć, zaczniemy od najbardziej podstawowej strategii SEO dostępnej przez największego dostawcę usług wyszukiwania w Google.

Usługa Google Moja Firma zapewnia Twojej firmie skuteczny sposób prezentacji w mapach Google. Twój profil, który pojawia się po lewej stronie wyników wyszukiwania w mapach:

Prezentacja wyników wyszukiwania firm w Mapach Google

i poniżej reklam Adwords w wyszukiwarce:

Prezentacja wyników z uwzględnieniem wyników z Map Google

Prezentowane są podstawowe informacje:

  • Nazwa firmy
  • Adres siedziby
  • Numer telefonu służbowego
  • Przyciski strony firmowej, i wskazówki dojazdu
  • Godziny pracy firmy
  • Średnia opinii na temat Twojej firmy

Wszystkie powyższe informacje są śledzone przez Google za pomocą potężnych narzędzi analitycznych i dają firmie dokładny impuls, jak często klienci ich szukają. Bez tego profilu firma poważnie hamuje swój wzrost.

Zakładanie konta Google Moja Firma

Będąc na stronie https://www.google.pl/intl/pl_pl/business/, kliknij Zacznij teraz w prawym górnym rogu. W tej chwili możesz zostać poproszony o zalogowanie się do konta Google, jeśli tak wprowadź swój login i hasło. Następne kroki to podanie najważniejszych informacji o firmie:

Krok 1

Nazwa firmy

Podajemy nazwę firmy, to ona będzie wyświetlać się przy naszym znaczniku w mapach i wyszukiwarce. W tym miejscu nie jest dobrą praktyką nasycanie słowami kluczowymi nazwy firmy.

zakładanie wizytówki w Google Moja Firma - krok 1

Krok 2

Adres siedziby

Uzupełniamy dane adresowe, takie jak ulica i numer lokalu, kod pocztowy i nazwę miejscowości. Opcjonalnie w tym kroku można zaznaczyć opcję, że dostarczasz produkty i świadczysz usługi u klientów. Opcja przydatna dla firm np. budowlanych, lub zajmujących się czyszczeniem basenów.

zakładanie wizytówki w Google Moja Firma - krok 2

Krok 3

Dokładna lokalizacja

W tym kroku można precyzyjnie ustawić znacznik na mapie, sygnalizując dokładne położenie Twojej siedziby

zakładanie wizytówki w Google Moja Firma - krok 3

Krok 4

Kategoria działalności

Głowna kategoria wyświetla się pod nazwą firmy w wynikach wyszukiwania. Należy wybrać tą, która jest najbliższa działalności firmy z rozwijanej listy, np. dla fryzjera proponowaną kategorią będzie salon fryzjerski, a dla hotelu będzie to hotel 3-gwiazdkowy lub hotel 4-gwiazdkowy.

zakładanie wizytówki w Google Moja Firma - krok 4

Krok 5

Informacje kontaktowe

Wpisujemy kontaktowy nr telefonu i adres firmowej strony WWW. Jeśli posiadasz nr stacjonarny podaj go zamiast nr komórkowego. Nr dodatkowy (komórkowy) będzie można wpisać już po założeniu konta.

zakładanie wizytówki w Google Moja Firma - krok 5

Krok 6

Weryfikacja informacji

Ostatnią czynnością jest sposób weryfikacji firmy. W przypadku nowych wizytówek najprawdopodobniej będzie dostępna tylko jedna opcja, czyli wysłanie na adres siedziby (oczywiście nieodpłatnie) kartki pocztowej z kodem PIN, który należy wpisać na koncie Moja Firma.

Od momentu kliknięcia w przycisk Wyślij pocztą w ciągu 14 dni listonosz powinien dostarczyć pocztówkę. Sam kod natomiast jest ważny 30 dni, więc masz sporo czasu, aby zweryfikować firmę.

Do momentu wpisania kodu PIN można nią zarządzać, optymalizować wprowadzając wszystkie dodatkowe informacje i dodać zdjęcia, ale wizytówka będzie niewidoczna w mapach i wynikach wyszukiwania. Dopiero po wprowadzeniu PINu jest w pełni widoczna i widoczna.

zakładanie wizytówki w Google Moja Firma - krok 5

Wizytówka gotowa, co teraz?

Teraz, gdy masz już gotowy profil Google Moja Firma, jesteś o krok bliżej od swoich klientów. Prawidłowo wypełniona wizytówka i aktualne informacje to lepsza reputacja. Klienci mówią o Tobie za pośrednictwem recenzji. Posiadanie zaktualizowanej wizytówki wpływa również pozytywnie na SEO, ponieważ Twoja firma może pojawić się na wyższych pozycjach w mapach i wynikach wyszukiwań lokalnych.

Im łatwiej jest znaleźć Twoją ofertę i szczegóły dotyczące Twojej firmy, tym bardziej prawdopodobne jest zwiększenie liczby połączeń telefonicznych lub wizyt.

Znajdź cenne informacje

Po zgłoszeniu i zweryfikowaniu wpisu o firmie Google Moja Firma możesz uzyskać wiele cennych informacji o użytkownikach, którzy wyświetlają Twoją wizytówkę w Google Moja Firma:

  • Ile osób odwiedza twoją stronę
  • Ile osób szukało wskazówek dotyczących dojazdu
  • Ilu ludzi do ciebie zadzwoniło
  • Ile osób obejrzało zdjęcia Twojej firmy

Aby uzyskać szczegółowe informacje, zapoznaj się z tym artykułem w Centrum pomocy

I ostatnia zaleta : Moja firma jest bardzo prosta w konfiguracji, jest darmowa i jest tylko jedno miejsce do edycji, aktualizacji lub dodania wszystkich informacji o Twojej firmie!

Nigdy więcej wymówek – czas zoptymalizować strategię wyszukiwania w lokalnej firmie!

O autorze

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice Wordpressa i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych Google i Bing wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz

pozostało znaków

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.