jak poprawnie dodać wizytówke w google maps

Kluczem do sukcesu każdego biznesu, niezależnie od branży, jest skuteczne pozyskiwanie nowych klientów. Jednym z najlepszych narzędzi, które na to pozwalają, jest obecnie internet. Dodanie firmy do Google Maps oraz jej wizytówka w wyszukiwarce stanowią jedne z podstawowych elementów informujących internautów o naszej działalności.

Bez stworzenia odpowiednich profili możemy stać się dla nich po prostu niewidoczni. Z tego względu zdecydowanie należy uwzględnić obecność w tych serwisach, tworząc swój biznesplan.

Co to jest wizytówka Google Moja Firma i dlaczego jej potrzebuję?

Internetowa wizytówka w Google Moja Firma to usługa dostarczana przez twórców największej wyszukiwarki w internecie. Jest dedykowana dla przedsiębiorców prowadzących własny biznes, niezależnie od jego wielkości. W spójny i przejrzysty sposób prezentuje najważniejsze informacje na temat naszej działalności, tj.:

  • nazwę,
  • dane teleadresowe,
  • link do witryny www,
  • godziny otwarcia,
  • lokalizację na mapie.

Internauci mają również możliwość wystawiania opinii naszym produktom i usługom poprzez system recenzji. Dzięki temu lepiej oceniane przedsiębiorstwa są wyżej pozycjonowane. Warto wspomnieć, iż samodzielne utworzenie profilu w serwisie jest bezpłatne. Dlaczego powinniśmy go założyć?

  • Potencjalni klienci będą mogli nas łatwiej znaleźć w internecie.
  • Użytkownicy wyszukiwarki zyskają dostęp do najważniejszych informacji na nasz temat.
  • Obecność w Google Moja Firma budzi zaufanie wśród internautów.
  • Osoby korzystające z usługi Google Maps będą mogły szybko dotrzeć do siedziby przedsiębiorstwa.
  • Dzięki rozbudowanym funkcjom mamy możliwość dodania zdjęć czy wirtualnego spaceru, co jest dobrą praktyką w sektorze HoReCa.

Narzędzie pozwala nam również na analizę szczegółowych statystyk na temat liczby osób, które wyświetliły profil czy zadzwoniły do nas, korzystając z niego. Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka jest również ważnym czynnikiem wpływającym na lokalne pozycjonowanie SEO firmowej witryny internetowej. W ten sposób zarówno okoliczni mieszkańcy, jak i podróżujący do danej lokalizacji łatwiej odnajdą biznes, który prowadzimy.

Jak dodać swój profil do Google Maps oraz wizytówek Moja Firma?

Jeżeli chcesz dodać swój profil do Google Maps oraz wizytówek Moja Firma to powinieneś wejść na stronę https://www.google.pl/intl/pl_pl/business/ i kliknąć „Zacznij”. Następnie zostaniesz poproszony o zalogowanie się do konta Google. Kolejne kroki podajemy poniżej.

Etap 1: Podaj nazwę firmy

Wpisujemy nazwę, która będzie wyświetlana przy naszym znaczniku w mapach i wyszukiwarce. Powinna być krótka, bez zbędnych słów kluczowych.

wpisz nazwę swojej firmy
Wpisz nazwę firmy, którą chcesz dodać do map Google
Źródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Etap 2: Wyszukaj kategorię główną działalności

Główna kategoria wyświetla się pod nazwą biznesu w wynikach wyszukiwania. Należy wybrać tą, która jest najbliższa prowadzonej działalności. Przykładowo dla fryzjera proponowanym wariantem będzie salon fryzjerski, a dla obiektu noclegowego hotel 3-gwiazdkowy lub 4-gwiazdkowy.

podaj kategorie działaności
Podaj główną kategorię działalności
Źródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Etap 3: Wpisz adres siedziby firmy

Uzupełniamy dane adresowe, takie jak ulica i numer lokalu, kod pocztowy i nazwę miejscowości. Muszą być one spójne z informacjami kontaktowymi na stronie internetowej. Możemy też zaznaczyć opcję informującą, że dostarczamy produkty i świadczymy usługi u klientów (np. wykonujemy remonty albo czyścimy baseny).

Podaj adres siedziby firmy
Źródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Etap 4: Ustaw dokładną lokalizację za pomocą znacznika

Na tym etapie precyzyjnie ustawiamy znacznik, sygnalizujący dokładne położenie naszej siedziby na mapie Google Maps.

dokładne ustawienie lokalizacji
Dokładnie ustaw znacznik w miejscu siedziby firmy
Źródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Etap 5: Dodaj obszary, które obsługuje Twoja firma

Kolejną czynnością jest dodanie obszarów działalności firmy. Jest to krok opcjonalny, jeśli Twoja firma obsługuje inne obszary poza Twoja siedzibą, dodaj je. Np. hydraulik możesz obsługiwać różne obszary. Stacjonarne biznesy typu hotel lub hotel nie powinny wykonywać tego kroku. 

Jeśli Twoja firma obsługuje inne obszary, wpisz je w tym kroku
Źródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Etap 6: Podaj dane kontaktowe

Wpisujemy kontaktowy numer telefonu i adres firmowej strony WWW. Jeśli posiadamy nr stacjonarny, podajemy go zamiast komórkowego. Dodatkowe dane będzie można uzupełnić już po założeniu konta.

dane kontaktowe do firmy
Podaj dane kontaktowe do Twojej firmy: nr telefonu, adres strony www
Źródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Etap 7: Kod weryfikacyjny do aktywacji wizytówki

Ostatnią czynnością jest sposób weryfikacji. W przypadku nowych wizytówek najprawdopodobniej będzie dostępna tylko jedna opcja, czyli wysłanie na adres siedziby (bezpłatnie) kartki pocztowej z PIN-em, który należy wpisać na koncie Moja Firma.

Od momentu kliknięcia przycisku „Wyślij pocztą” w ciągu 14 dni listonosz powinien dostarczyć pocztówkę. Sam kod jest ważny 30 dni, więc mamy sporo czasu, aby zweryfikować profil. Do momentu wpisania przesłanego numeru możemy nią zarządzać i optymalizować, wprowadzając wszystkie dodatkowe informacje, a także dodawać zdjęcia. Pamiętajmy jednak, że wizytówka będzie niewidoczna w mapach i wynikach wyszukiwania. Dopiero po wprowadzeniu PIN-u internauci będą mogli ją odszukać.

Kilka razy system zaproponował mi weryfikację za pomocą PIN-u wysyłanego na nr telefonu, który jest podawany w etapie 6, ale zdarzyło mi się to tylko kilkukrotnie.

weryfikacja firmy w google maps
Jeśli Twoja firma obsługuje inne obszary, wpisz je w tym kroku
Źródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Jak prowadzić profil w serwisie Google Moja Firma?

Proces dodania profilu w serwisie Google Maps oraz Moja Firma to nie koniec naszych działań. Prowadzenie go i systematyczna aktualizacja oraz dodawanie nowych treści pozwolą nam zarówno na lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, jak i atrakcyjniejszą prezentację firmowej oferty. Mamy możliwość publikowania wpisów informujących o aktualnych nowości produktowych czy promocjach. Warto również pamiętać o regularnej weryfikacji zamieszczonych danych, np. godzinach otwarcia siedziby w dni ustawowo wolne.

Daj się odnaleźć klientom w internecie dzięki wizytówce Google!

Prawidłowo uzupełniona i zweryfikowana wizytówka Google zdecydowanie pozwoli odnaleźć Twoją firmę potencjalnym klientom. Obecnie wielu internautów poszukuje produktów i usług, używając wyłącznie wyszukiwarki. Jeżeli prowadzimy lokalny biznes, to profil w serwisie może być doskonałym sposobem na przyciągnięcie do nas nowych konsumentów. Wpływa on również na kwestie związane z SEO, szczególnie w przypadku przedsiębiorstw działających na ograniczonym obszarze.

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice stron internetowych i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych Google i Bing wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz