Strona internetowa jest zarówno wizytówką naszej firmy, jak i nas samych. Wydatki na reklamy, pozycjonowanie i SEO na nic się zdadzą, gdy nasza witryna nie prezentuje odpowiedniej jakości wizualnej. Kiedy wiemy, że jest czas na przebudowę witryny? Strona zaczyna się długo ładować, jest za dużo treści, nawigacja nie działa tak jak powinna, no i sam wygląd jest z ubiegłego stulecia.

W internecie i biznesie zmiany oraz trendy zachodzą bardzo dynamicznie. Coś jeszcze wczoraj wyglądało wystarczająco dobrze, dziś [czy to jest nietakt?]nie musi być koniecznie dobre. Jakie są tego konsekwencje? Do czego prowadzi źle wykonana i zoptymalizowana strona? Spadek widoczności naszej witryny w Google, odejście klientów ze sklepu internetowego.Spokojnie. Mamy na to radę, a raczej kilka rad, które poniżej przedstawimy.[Nad tym bym popracowała]

Strona nie jest responyswna

W dzisiejszych czasach większość ruchu generowanego w internecie pochodzi ze smartfonów – musimy o tym pamiętać i uwzględnić podczas projektowania strony www, ponieważ Google promuje strony responsywne – czyli takie, które są przystosowane do wygodnego przeglądania ich na urządzeniach mobilnych.

Google wprowadzając jedną z ostatnich aktualizacji algorytmu „faworyzuje” takie witryny i umieszczają je wyżej, co powoduje lepszą pozycję strony w wynikach wyszukiwania na komórkach. Przebudowanie strony internetowej w technologii RWD (Responsive Web Desing) dopasuje automatycznie rozdzielczość do ekranu, na którym jest wyświetlana.

materialowo.pl
Resposnsywna strona www

Wysoki współczynnik odrzuceń

Wysoki współczynnik odrzuceń (Bounce Rate) oznacza, że mamy sporą ilość wyświetleń, osoby wchodzą na naszą stronę, ale szybko z niej wychodzą. Jednym z powodów może być np. nieatrakcyjność naszej strony dla użytkowników.

Wyspółczynnik odrzuceń określa procentowo ilość sesji, która ograniczona jest do jednej podstrony, czyli sytuacja w której użytkownik wyświetla pojedynczą stronę i opuszcza witrynę bez wykonywania innych żądań w serwisie.

Przestarzały wygląd

Większość z nas szukając jakiejś informacji pierwsze zapytanie kieruje do wujka Google. Wygląd naszej strony jest tutaj kluczowy, ponieważ pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Myśl jest prosta. Profesjonalna, schludna strona odpowiada profesjonalnej firmie. Strona zaprojektowana 6 lat temu zwyczajnie wymaga poprawy, ponieważ dzisiaj już nie trafia w wymagania ani użytkowników ani wyszukiwarek.

przestarzały wygląd strony internetowej

Mało intuicyjna

Ważna jest również hierarchia na stronie, czyli odpowiednio ułożone menu. Kategorie oraz podkategorie w miejscach logicznie ułożonych. Nazwa firmy, zakres jej działalności powinny być widoczne od razu. Użytkownicy mają też swoje przyzwyczajenia w przeglądaniu ofert firm. Oczekują, że na stronie firmowej znajdzie się galeria przykładowych realizacji, szybki kontakt w postaci livechatu lub bezpośredni dostęp do messengera. O takich elementach warto pamiętać.

Wolne ładowanie strony

W SEO bardzo ważną rolę odgrywa czas ładowania strony. Witryna powinna ładować się najszybciej jak to możliwe. Analiza struktury pod kątem elementów, które mogą spowalniać stronę jest konieczna. PageSpeed ma wpływ na współczynnik odrzuceń, a to z kolei na pozycję strony w Google. Jak się za to zabrać? Można skorzystać z darmowego narzędzia Google PageSpeed Insights lub zlecić to zadanie Webmasterowi.

wolne ładowanie

Skąd mogę wiedzieć co jest nie tak?

Prowadzisz firmę budowlaną lub masz sklep internetowy z kosmetykami i zwyczajnie po pierwsze nie znasz się na stronach WWW lub nie masz na to czasu. Co wtedy? Zleć audyt SEO i UX fachowcom. Specjalista SEO przy pomocy zaawansowanych narzędzi analitycznych oraz dzięki własnemu doświadczeniu sprawdzi, jakie zmiany są konieczne.

Technologie idą do przodu, ciężko za nimi nadążyć. Ciągły rozwój i dostosowywanie się do wymagań użytkowników i wyszukiwarek to warunki, które rodzą konieczność bieżącego aktualizowania strony internetowej. Wyżej wymienione czynniki są jednymi z najważniejszych, mogącymi wpływać m.in. na gorsze wyniki twojej firmy, czy obniżoną sprzedaż w sklepie internetowym

Iwona Droździńska

Z CP System jestem związana od 2018 roku. Studentka Informatyki w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.

Dodaj komentarz

Zamknij menu