marketing w mediach społecznościowych

W dzisiejszych czasach internetowy marketing to podstawa promocji większości małych i dużych firm. Nie ma lepszego sposobu, by dotrzeć do dużej grupy odbiorców i zbudować więź, która sprawi, że Klienci z chęcią skorzystają ponownie z naszych usług, jak również będą obserwować dalszy rozwój biznesu. Będąc właścicielem firmy, nie sposób uniknąć choćby założenia strony–wizytówki i facebookowego profilu. Jeśli poszukujesz czegoś bardziej angażującego, masz do wyboru wiele opcji za pośrednictwem których możesz się promować. Marketing w mediach społecznościowych to jedna z najpopularniejszych form reklamy ze względu na:

Zazwyczaj firmy decydują się na marketing łączony, korzystając z różnych form przekazu. Najpopularniejszym sposobem reklamy jest fuzja darmowych narzędzi, jakie udostępnia użytkownikom Facebook i Instagram, z płatnymi formami. W zależności od typu biznesu, warto jednak skoncentrować się w większym stopniu na jednym rodzaju mediów społecznościowych, co pozwala na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców i zbudowanie stałej grupy aktywnych obserwatorów.

Spis treści:

Promocja na Facebooku – różne sposoby reklamy

Facebook udostępnia swoim użytkownikom wiele możliwości, które pozostając darmowymi, z powodzeniem służą jako promocja w social media. Niezależnie od rodzaju biznesu, promowanie się na tej stronie jest korzystne dla biznesu i właściwie niezbędne, jeśli właściciel chce dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Platforma umożliwia pozostawanie z nimi w stałym kontakcie, co jest niezwykle istotne w procesie kreowania zaufania Klientów do marki. Założenie profilu na Facebooku i uzupełnienie go o najważniejsze informacje to bardzo ważny krok po założeniu działalności. W jaki sposób może być przeprowadzana promocja na Facebooku?

Płatna promocja na Facebooku

Oprócz darmowych narzędzi, platforma społecznościowa umożliwia także promocję poprzez wykupienie reklamy, która następnie pojawia się na tablicy użytkowników jako link sponsorowany. Jest to jednak delikatnie zaznaczona informacja, na którą użytkownik, zainteresowany treścią, niekoniecznie zwróci uwagę. Promocja w social media opiera się dziś w głównej mierze na kustomizowanych reklamach – oznacza to, że Twoją reklamę zobaczą osoby, które w swoich poprzednich wyszukiwaniach wykazały zainteresowanie danym tematem. Dzięki temu istnieje duża szansa, że trafisz do swojej grupy odbiorczej. Reklamy tego typu możesz zamawiać w różnych planach – krótkich, jak również długoterminowych. Ich zaletą jest relatywnie niska cena i duży zasięg.

Instagram – dla jakich firm?

Ta stosunkowo młoda platforma szybko zaskarbiła sobie serca młodych ludzi, którzy chętnie porozumiewają się za pośrednictwem wizualnych komunikatów. Dlatego serwis sprawdza się w roli kanału promocyjnego głównie w przypadkach marek, których targetem są młodzi ludzie – zwłaszcza tych związanych z modą, podróżami czy szeroko pojętym lifestylem.

Jak komunikować na Instagramie, by promocja w social media miała sens? Przede wszystkim należy wybierać przykuwające uwagę zdjęcia i grafiki, które należy opatrzyć odpowiednio dobranymi hashtagami. Ważne, by współgrały one z językiem marki i reagowały na światowe trendy na platformie.

Marketing w mediach społecznościowych – inne portale

Instagram i Facebook to najczęściej używane w kontekście reklamy portale.Warto skorzystać jednak również z innych:

Warto połączyć kilka sposobów promocji w social media, by komunikować się z odbiorcami na najróżniejszych poziomach. Najważniejsza jest nie ilość, a jakość – komunikaty muszą być klarowne i aktywizować obserwatorów.

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice stron internetowych i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych Google i Bing wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz