Pozycjonowanie czy Google Ads (AdWords) – co wybrać?

Przed tym dylematem staje wielu przedsiębiorców chcących pozyskać odbiorców w Internecie. Jeżeli również zastanawiasz się, która usługa jest dla Ciebie odpowiedniejsza, przeczytaj artykuł i znajdź odpowiedź na nurtujące Cię pytanie.

Google Ads – linki sponsorowane

Google Ads to usługa polegająca na zakupieniu linków sponsorowanych wyświetlających się w wyszukiwarce Google ponad i pod wynikami organicznymi. Do jej największych plusów należy zaliczyć błyskawiczne rezultaty – jedyne, co potrzeba, żeby zacząć zbierać ruch z wyszukiwarki, to doładowanie konta i konfiguracja reklam. Efekty są widoczne natychmiast.

Sporą zaletą jest też elastyczność Google Ads – tylko od Ciebie zależy, czy reklamy będą wyświetlane przez całą dobę, czy wyłącznie w określonych godzinach. Możesz również dowolnie ustalać ich treść i strony docelowe, do których mają być odsyłani użytkownicy po kliknięciu w link, a także swobodnie definiować budżet, koszt kliknięcia czy słowa kluczowe, pod którymi będą pokazywać się Twoje reklamy.

Wady linków sponsorowanych? Można wymienić dwie podstawowe: pierwsza to brak zaufania ze strony wielu internautów do reklam Ads, które są przez nich po prostu pomijane, a druga to krótkotrwały efekt, ponieważ brak środków na koncie oznacza automatyczny brak linków w wyszukiwarce. Ponadto konfiguracja i administracja usługą Ads wymagają doświadczenia i wiedzy – w przeciwnym razie może ona nie przynieść oczekiwanych rezultatów i bez żadnego skutku pożreć Twój budżet.

Zalety

  • natychmiastowy efekt
  • elastyczność i możliwość szerokiej konfiguracji

Wady

  • brak zaufania ze strony użytkowników do reklam
  • reklamy znikają w momencie braku środków na koncie
reklama google ads

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron, powszechnie nazywane także jako SEO (Search Engine Optimization), to zbiór procesów zorientowanych na wprowadzenie strony na jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google na określone słowa kluczowe. Pozycjonowanie obejmuje wiele działań, z których najważniejsze jest pozyskiwanie odnośników z zewnętrznych stron internetowych. Jak pokazują statystyki, jest ona najczęściej wybierana przez przedsiębiorców spośród wszystkich usług marketingu internetowego.

Nie bez przyczyny – odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie pozwala wprowadzić stronę na wysokie pozycje w rankingu na długi czas, w odróżnieniu od Google Ads, które usuwa Twoją witrynę z wyników wyszukiwania, gdy tylko przestajesz płacić. Dobre SEO gwarantuje znacznie trwalsze efekty, które pozwalają stronie utrzymać się wysoko nawet na długi czas po wstrzymaniu działań pozycjonujących.

Zaletą pozycjonowania jest większe zaufanie ze strony internautów aniżeli do linków sponsorowanych – wyniki organiczne są po prostu częściej klikane. Zdobywanie linków z zewnętrznych pośrednio korzystnie wpływa również na wizerunek firmy w Internecie, która staje się widoczna nie tylko w wyszukiwarce, ale też w innych miejscach w Sieci. Wady pozycjonowania? Największą wydaje się długi czas oczekiwania na efekty. Chcąc wdrapać się na sam szczyt, potrzeba co najmniej kilu miesięcy, a przy mocno konkurencyjnych frazach – nawet kilku lat. Wielu przedsiębiorców nie ma tyle cierpliwości.

Inna wada to nieprzewidywalność efektów. O ile bowiem kampanie Google Ads daje pewność, że po opłaceniu usługi i konfiguracji reklam zostaną one od razu wyświetlone, o tyle w przypadku pozycjonowania nic nie jest pewne. Częste zmiany algorytmu i różne „kaprysy” Google mogą powodować, że działania, które wczoraj były skuteczne, jutro nie będą przynosić żadnych rezultatów. Dlatego nawet jeżeli firma pozycjonerska daje Ci gwarancję efektów, to po prostu wprowadza Cię w błąd, bo nikt nie wie, jaka polityka względem SEO będzie prowadzona w przyszłości przez Google.

Zalety

  • długotrwały efekt, który utrzymuje się nawet po zakończeniu pozycjonowania
  • obecność w innych miejscach w Internecie aniżeli tylko wyniki wyszukiwania

Wady

  • długi czas oczekiwania na rezultaty
  • nieprzewidywalność efektów

Podsumowanie

Jak widzisz, zarówno usługa linków sponsorowanych, jak i pozycjonowania mają swoje zalety i wady. Co w takim razie wybrać?

Zasadniczo odpowiedź na to pytanie zależy od charakteru Twojego biznesu, jednak wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem jest po prostu połączenie tych dwóch usług. Warto zatem zainwestować w Google Ads i jednocześnie podjąć działania z zakresu pozycjonowania. Kiedy pozycjonowanie przyniesie efekty, można ograniczyć linki sponsorowane tylko do tych fraz, na które strona się nie wypozycjonowała.

Rezultaty i tak zależą przede wszystkim od skuteczności działań Twoich lub firm, z którymi współpracujesz w ramach tych usług.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytanie? Napisz do nas

Uzupełnij formularz poniżej, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w przeciągu jednego dnia roboczego.