Dzięki wtyczkom przeglądarki internetowe mogą dostarczyć każdemu właścicielowi strony internetowej potrzebnych informacji na temat kondycji ich stron w internecie. Te darmowe narzędzia pomogą w optymalizacji witryny, tak ważnej dzisiaj, aby strona mogła być „wysoko”.

Nie uwzględniam fanów Opery (IE wogóle pomijamy), pod względem dodatków Chrome i Firefox jest zwyczajnie lepszy.

seoquake

SEOquake

Rozbudowane narzędzie, które dostarcza wszystkich podstawowe informacje na temat kondycji witryny. W podstawowej konfiguracji sprawdza ilość zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce google (parametr site:), ilość linków prowadzonych do strony (parametr link:). Dodatkowo podaje, informacje na temat Alexa Rank, IP serwera, WHOIS, ilości linków wychodzących z podstrony, informacje o lajkach i udostępnieniach w sieciach społecznościowych oraz gęstości nasycenia słów kluczowych na stronie. Funkcją, bez której ja osobiście nie mógłbym się obejść to SEOquake Diagnosis – nieoceniona przy wykonywaniu audytów SEO – informacje na temat meta tagów title, description, headings – nagłówki, sitemapy, pliku robots.txt, stosunek kodu strony do treści i atrybutów alt przy obrazkach.

Ciekawą opcją, jest podgląd najważniejszych parametrów w SERP-ach.

Podsumowując SEOquake to kompletne narzędzie, którym można sprawdzić praktycznie wszystkie parametry dotyczące naszej strony WWW.

adres strony: https://www.seoquake.com

mozbar

Mozbar

Wtyczka dostępna dla Firefox i Chrome integrująca się z oprogramowaniem moz.com (kiedys SeoMoz). Głównie pokazuje parametry dla tak jakie jak Domain Authority, Page Authority, MozTrust, MozRank. Sprawdza backlinki do strony i informację o udostępnieniach w social media. W głębszych opcjach znajdziemy informacje o on-page elements, takie jak title, description, znaczniki H, strongi. MozBar w ciekawy sposób wizualnie potrafi „zaznaczać” rodzaje linków na stronie (wewnętrze, zewnętrzne, follow, nofollow).

Wartym odnotowania jest możliwość sprawdzenia wersji kanonicznej strony (rel=”canonical”), której brakuje większości narzędzi.

Na koniec Mozbar-em można sprawdzić mikroformaty wdrożone na stronie, takie jak autorstwo, okruszki chleba, open graph protocol używany przez Facebook’a i Twitter Cards.

adres strony: https://moz.com/tools/seo-toolbar

seoptimer

Seoptimer

Narzędzie polskiego autorstwa. Prosty, ale ogromnie funkcjonalny plugin do sprawdzania informacji o stronie www. Po kliknięciu w button tworzony jest raport, w którym można sprawdzić między innymi: tytuł, opis, słowa kluczowe (wyszukiwarka Google, już od dawna nie bierze pod uwagę meta keywords podczas ustalania pozycji w SERP-ach), procentowy współczynnik kod/treść, nagłówki obrazki i ich alt text oraz linki wychodzące wewnętrzne i zewnętrzne.

Chociaż SEOPTIMER-owi brakuje funkcjonalności większych kombajnów, jednak forma, w której podawane są informację winduje plugin do czołówki, z których osobiście korzystam najczęściej.

adres strony: https://www.seoptimer.com

woorank

WooRank

W opinii fachowców, najlepsze bezpłatne narzędzie do tworzenia audytów SEO. Bez powtarzania WooRank sprawdza parametry strony, tak jak u poprzedników. Kondycje strony określa w skali od 1 do 100 oraz rady, jakie zmiany należy wdrożyć w witrynie, aby zwiększyć ten współczynnik.

adres strony: https://www.woorank.com

serptrends seo

SERPTrends SEO Extension

Ostatnia polecana wtyczka pokazuje ruch stron w wyszukiwarce Google w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Załóżmy, że wpisujemy jednego frazę w wyszukiwarkę, drugiego dnia znowu – wtyczka przy każdej stronie pokazuje jej ruch w stosunku do poprzedniego wyszukiwania. Zielona strzałka oznacza ruch strony w górę, czerwona – ruch w dół. Żółta kropka oznacza, że strona jest nowa w zestawieniu.

adres strony: https://www.serptrends.com

Istnieje wiele innych darmowych narzędzi do badania optymalizacji strony, przywołuje tylko te z których korzystam i mogę szczerze polecić. Jednak żadne z wymienionych softów nie wykona profesjonalnego audytu strony internetowej, ale w parę chwil pozwoli ocenić kondycje strony internetowej z punktu widzenia SEO.

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice Wordpressa i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych Google i Bing wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz

Zamknij menu