Truizmem jest stwierdzenie, że obecnie większość firm posiada własną stronę WWW. Tak oczywista nie jest już jednak odpowiedź na pytanie, dlaczego przedsiębiorcy inwestują w witryny internetowe. Jakie są ich zalety i jakie korzyści można dzięki nim osiągnąć? Dowiedz się już teraz i przekonaj się, dlaczego warto zainwestować w stronę WWW.

Daje dostęp do ogromnej liczby odbiorców

odbiorcy

75% Polaków, czyli prawie 30 mln osób – maksymalnie do tylu osób możesz dotrzeć ze swoją ofertą poprzez stronę WWW. Dużo, prawda? To nie wszystko – jeżeli działasz w skali europejskiej lub globalnej, pomnóż tę liczbę co najmniej kilka razy. Oczywiście są to skrajne i w praktyce nieosiągalne wartości, jednak dobrze pokazują, jak potężnym narzędziem może być strona internetowa.

Kreuje wizerunek

kreowanie wizerunku

Od Ciebie zależą treści umieszczone na stronie, za pomocą których kreujesz wizerunek firmy. Poprzez odpowiednie teksty i zdjęcia pokazujesz się odbiorcy tak, jak sobie zaplanowałeś. Witryna internetowa pozwala w ten sposób zyskać zaufanie i rozgłos, stając się praktycznym narzędziem public relations.

Ludzie jej szukają

wyszukiwarka

Aż 63% procent Polaków, czyli ok. 25 mln z nas poszukuje informacji na temat firm i produktów w Internecie. Nie w prasie, radiu czy telewizji, ale właśnie w sieci. Nie posiadając własnej strony WWW, automatycznie utrudniasz dostęp do swojej oferty i tracisz potencjalne zyski.

Zwiększa sprzedaż

zwiększenie sprzedaży

Dobrze skonstruowana strona WWW, która umiejętnie prowadzi użytkownika do celu, czyli bezpośredniej sprzedaży lub złożenia zapytania ofertowego to świetne narzędzie nie tylko wizerunkowe, ale również sprzedażowe. Dzięki witrynie internetowej zdobywasz nowych klientów i z powodzeniem sprzedajesz swoje produkty – czy to za pośrednictwem sklepu internetowego, czy statycznej strony.

Jest dostępna 24 godz. na dobę

dostępność przez całą dobę

Sklep stacjonarny działa maksymalnie od 8 do 20, biuro od 8 do 16, a strona internetowa – bez przerwy, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Co więcej, nikt nawet nie musi jej nadzorować, gdyż wyświetla się automatycznie, podczas gdy biura, sklepu czy zakładu trzeba nieustannie pilnować.

Tworzy nowy kanał komunikacji z klientami

komunikacja

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że umiejętna komunikacja z klientami to jeden z podstawowych czynników decydujących o sukcesie Twojej marki. Strona WWW, jako internetowy kanał komunikacji, daje Ci możliwość ciekawej prezentacji usług lub produktów, prowadzenia akcji promocyjnych i marketingowych czy po prostu wsłuchania się w potrzeby odbiorców.

Oszczędza Twój czas

oszczędność czasu

Wyobraź sobie, że za każdym razem, gdy klient chce się dowiedzieć czegoś więcej na temat Twojej oferty, dzwoni lub przychodzi do Ciebie, a Ty wciąż powtarzasz te same informacje. Umieszczając je na stronie WWW, klienci przestają dzwonić do Ciebie ze zbędnymi pytania i kontaktują się wyłącznie w celu skorzystania z Twojej oferty. Oszczędność Twojego cennego czasu jest oczywista.

Tanio reklamuje Twoją firmę

strona www w przeglądarce

Reklama w gazecie lokalnej, spot radiowy, baner na ruchliwej ulicy – to wszystko kosztuje, i to niemało. Tymczasem reklama umieszczona na Twojej stronie internetowej jest po pierwsze znacznie tańsza, a po drugie – wcale nie mniej skuteczna. Prowadząc umiejętne działania marketingowe i pozycjonujące w Internecie, możesz niższym kosztem zdobyć więcej klientów niż za pośrednictwem droższych, tradycyjnych form reklamy.

Zapewnia własny adres e-mail

własny adres e-mail

Współczesna komunikacja w ogromnym stopniu bazuje na wykorzystaniu najnowszych technologii. Jako że piszemy dziś wiadomości e-mail, a nie tradycyjne listy, również Twoja firma powinna mieć swój adres, a nie korzystać z popularnych, darmowych serwisów pocztowych. Własnego adresu skrzynki pocztowej nie uzyskasz jednak, jeśli nie posiadasz adresu internetowego.

Jest tania i obecnie posiada ją (prawie) każda firma

tania strona www

Stworzenie i utrzymanie strony WWW generuje bardzo małe koszty w porównaniu z korzyściami, jakie dzięki niej możesz osiągnąć. Właśnie dlatego przeważająca większość Twoich konkurentów od dawna posiada witryny internetowe. Jeśli jeszcze jej nie masz, dołącz do nich jak najszybciej!

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice stron internetowych i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarce internetowej Google wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz