Dlaczego warto założyć własną stronę internetową?

Nie sposób nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że internet zdobył świat. Dostęp do niego bardzo spowszechniał, internet uczestniczy w życiu każdego z nas. Być może to jego powszechność sprawia, że sięgamy do niego tak często – szukamy tam informacji, załatwiamy formalności, które nie wymagają naszej obecności, zawieramy znajomości, kreujemy swoją przestrzeń, również biznesową.

Mimo, że na działania w internecie przeznaczamy wiele czasu, nie każdy właściciel firmy zdaje sobie sprawę, jak ważne jest posiadanie firmowej witryny WWW.

Niezależnie od tego w jakiej branży się specjalizujemy – czy jest to branża budowlana, gastronomiczna, medyczna, kosmetyczna, czy choćby sklep stacjonarny – jeżeli nie ma nas w internecie to bardzo ograniczamy dotarcie do nowych klientów.

Dlaczego warto mieć własną stronę internetową?

Nasi potencjalni klienci chcą konkretów. Więc jeśli Pani Halinka poleci komuś Pana Janusza – który jest specjalistą od glazury – pierwsze co robimy to googlujemy nazwę jego firmy próbując znaleźć o nim więcej informacji. Chcemy zobaczyć efekty jego pracy oraz zapoznać się z opiniami dotyczącymi współpracy z nim. Wirtualna wizytówka daje nam możliwość przejrzenia galerii wykonanych prac Pana Janusza, znalezienia kontaktu do firmy, przekonania się o tym jak przebiegał angaż w remont i na końcu możemy zdecydować, czy firma polecona przez Panią Halinkę spełnia nasze oczekiwania. Ale gdzie znaleźć taką informację, skoro Pan Janusz nie posiada strony WWW?

To jak wizualnie powinna wyglądać witryna internetowa pozostawiamy gustom. Od strony użytkownika powinno się postawić na czytelność i intuicyjną obsługę. Musi zwracać uwagę użytkownika. Sieć jest przepełniona ofertami firm, które proponują stworzenie strony internetowej za przysłowiową złotówkę. To jest masówka. Jeżeli traktujesz poważnie swoich odbiorców powinieneś mieć większe oczekiwania i stworzyć miejsce, które pomoże Ci zarabiać i podtrzymać relację z potencjalnymi oraz obecnymi „Klientami”.

Przy tworzeniu strony WWW musimy mieć na uwadze cele strategiczne danego przedsiębiorstwa. Powinniśmy umieścić na niej informacje, które, nie tylko trafią do potencjalnego klienta, ale zadbać o odpowiednie treści, dopasowanie do rożnych urządzeń.

Witryna internetowa, marketing i reklama to inwestycja. Pamiętajmy, że im więcej zainwestujemy w nią pracy, tym bardziej zwiększamy swoje szanse na zysk własnej firmy.

W następnym artykule postaramy się zobrazować  na czym dokładnie polega różnica pomiędzy stroną internetową z okazji za 99,99 zł, a wyższą półką cenową.

Zobacz też: 10 powodów, dla których Twoja firma powinna mieć stronę WWW.

dlaczego warto mieć własną stronę internetową

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *