Fragmenty rozszerzone Google – jak ich używać w lokalnym SEO?

Spis treści

Przez ostatnie kilka ostatnich lat fragmenty rozszerzone zyskały wielu zwolenników wśród specjalistów SEO, jako legalna strategia optymalizacji serwisów internetowych.

Fragmenty rozszerzone (ang. rich snippets) to dane, które umożliwiają wyszukiwarką lepsze zrozumienie strukturalnych informacji opartach na lokalizacji, takich jak adresy, daty wydarzeń, nr telefonów i inne informacje.

Ta podstawa jest następnie wykorzystywana w wyszukiwarce w atrakcyjnych wizualnie układach przypominających karty, w celu uczynienia wyników wyszukiwania bardziej atrakcyjnymi dla użytkownika.

Mając to na uwadze zanurzmy się w i rozpocznijmy pracę od poznania znaczników schematu i tego, jak można je zastosować dla lokalnego seo.

Co to są fragmenty rozszerzone?

Fragmenty rozszerzone zostały utworzone przez Google, Bing i Yahoo.

Ich celem było stworzenie i zapewnienie obsługi wspólnej grupy tagów, które pomogą wyszukiwarką lepszego zrozumienia wyświetlanych danych.

Fragmenty są używane przez wiele lokalnych serwisów w SEO, aby pomóc im w pojawieniu się w wynikach w polach Direct Answers, karuzelach i innych miejscach, które mogą być przez nie generowane.

Kto może skorzystać z fragmentów rozszerzonych?

Teoretycznie niemal każda firma może skorzystać ze znaczników, aby prezentować dodatkowe dane w wyszukiwarce i zyskać przewagę nad konkurencją.

W lokalnym SEO, fragemnty rozszerzone generują dane wyświetlane w SERPach, które są specyficzne dla określonych branż, które prezentowane są, jako dodatkowe dane w wynikach wyszukiwania.

Adwokatom, lekarzom, restauracjom, warsztatom samochodowym, fryzjerom, itd. fragmenty rozszerzone pomagają generować dodatkowe i atrakcyjne fragmenty dla swoich firm.

Jakie są wytyczne Google dotyczące danych strukturalnych?

W tym miejscu na chwile się zatrzymajmy.

Zamiast dostarczać słowo w słowo wytyczne Google dotyczących danych strukturalnych, chciałem przedstawić własną interpretację ich wytycznych w oparciu o moje wcześniejsze doświadczenia i podać kilka ogólnych wskazówek, których można użyć, aby uniknąć wszelkich problemów, które mogą pojawić się w związku z naruszające wytyczne Google w przyszłości.

Jak powszechnie wiadomo Google ma wiele wskazówek, aby ograniczyć spamowe fragmenty rozszerzone i upewnić się, że spam nie pojawi się w Google.

Należy zauważyć, że dane strukturalne nie powinny być w żaden sposób spamem i zawsze powinny dokładnie odzwierciedlać treść, która znajduje się na stronie.

 

wytyczne google dotyczące danych strukturalnych

Jeśli spamowo używasz danych strukturalnych, możesz spodziewać się, że w końcu zostanie ukarany przez Google za spamowanie z wykorzystaniem tych danych. Głównym celem Google jest, aby wyniki wyszukiwania były wolne od spamu. Czy to działa w prawdziwym świecie? Nie zawsze. Jak wszyscy wiemy, kontrolowanie spamu w sieci nie jest zadaniem łatwym. Szczególnie przy kilku milionach zapytań dziennie.

Aby uniknąć sytuacji, w której Twój znacznik jest uznawany za spam, Google zaleca, aby upewnić się, że spełnia on własne wytyczne dotyczące danych strukturalnych, i że nie zmuszasz ich wyników do spamu. Jedną z najlepszych wskazówek, jakie mogę dać, jest: aby upewnić się, że znaczniki schematu spełniają wytyczne Google, zawsze upewnij się, że znaczniki są dopasowane do intencji użytkownika strony.

Oznacza to, że ścisłe dopasowanie intencji użytkownika powinno mieć miejsce przy całej implementacji znaczników schematu dla tej strony. Nie oznaczaj strony przeznaczonej na wydarzenie sportowe znacznikami przeznaczonymi dla restauracji. Ten najprostszy przykład wyjaśnia wszelkie nieporozumienia, które mogą się pojawić.

Google podkreśla, że nie należy tworzyć danych strukturalnych, które sprawiają, że treść jest niewidoczna dla każdego użytkownika, który może konsumować tę zawartość. Powinien być taki sam jak znaczniki używane w tym celu. Nie powinieneś także używać znaczników, które są „nieistotne lub wprowadzające w błąd” zgodnie z ich wytycznymi. Jeśli Twoja strona lokalna obsługuje adwokatów, nie używaj znaczników schematu do oznaczania danych przeznaczonych dla lekarzy i odwrotnie.

Google określa również w swoich wytycznych, że dane strukturalne powinny być kompletne, aby mogły być wyświetlane w wyszukiwarce. Oznacza to, że jeśli znacznik wymaga obrazu lub innych określonych informacji, nie wolno go pominąć.

Jakie formaty fragmentów rozszerzonych są dostępne?

Istnieja trzy podstawowe formaty:

  • Schema microdata – zaznaczone za pomocą HTML, są najczęstsze i najłatwiejsze do nauczenia się implementacji. W tym przewodniku będę się do tego odnosił jako znacznik schematu.
  • JSON-LD – implementowane za pomocą JavaScript, jest najbardziej zalecanym formatem ,
  • RDFa – RDFa działa dobrze w wielu różnych typach dokumentów, takich jak między innymi XML, HTML 4, SVG.

Narzędzie do testowania danych strukturalnych Google lub inne

Zanim jeszcze dodasz kod do swojej witryny, chcesz się upewnić, że kod jest poprawny? Najlepszym sposobem na to jest przetestowanie go w narzędziu do testowania danych strukturalnych Google, do którego dojdziemy za chwilę.

Konfigurowanie struktury kodu

W przypadku fragmentów rozszerzonych należy najpierw zaplanować strukturę, aby była zgodna z wytycznymi Google. Następnie wykonaj następujące kroki:

  1. Sprawdź wymagany typ danych schematu w witrynie schema.org.
  2. Uzyskaj lokalne informacje o stronie, na której chcesz umieścić znaczniki schematu, i zbierz cały kod, którego chcesz użyć.
  3. Zakoduj swoje elementy schematu.
  4. Przetestuj swój kod za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych Google.
  5. Przeszukaj i przetestuj znaczniki schematu w Google Search Console.
  6. Monitoruj na bieżąco wyniki tej implementacji dzięki raportowaniu wyników jednostki.

Podstawy kodowania fragmentów rozszerzonych - Schema microdata

Kodowanie fragmentów rozszerzonych może brzmieć jak nie do pokonania, złożone zadanie dla niewtajemniczonych, ale tak naprawdę jest to proste, gdy nauczysz się, jak to zrobić.

Omawiamy standardowe znaczniki na stronie w tej konkretnej sekcji, chociaż omówimy również inne jego odmiany.

Więc zacznijmy.

Po pierwsze, kilka punktów – nie ma znaczenia, czy używasz span czy div. Każdy z nich może być użyty tak długo, jak długo używana jest deklaracja rodzicielska dla jednostki, i zwracasz uwagę ściśle na znaczniki otwierające i zamykające, wraz z zagnieżdżaniem kodu.

Podstawy kodowania fragmentów rozszerzonych
				
					<span itemscope itemtype="https://schema.org/name-of-data-type">
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład nazwa firmy</span>
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład adres firmy</span>
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład miasto siedziby firmy</span>
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład województwo siedziby firmy</span>
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład kod pocztowy</span>
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład nr telefonu</span>
<span itemprop="url"><a href="domena.pl">adres www firmy</span>
</span>
				
			

Oto przykład tego samego kodu korzystającego z tagu span. Obie wersje sprawdzają 100% w usłudze strukturalnego testowania danych Google.

Pamiętaj, że jedyną rzeczą, którą musisz się martwić, jeśli chodzi o którąkolwiek z implementacji, jest upewnienie się, że ma ona znacznik deklaracji nadrzędnej (deklarujący odpowiednio itemscope schematu i itemtype). Dopóki masz podstawową strukturę dla obu implementacji fragmentów rozszerzonych to wszystko jest w porządku. Narzędzie do testowania danych strukturalnych Google potwierdza, że oba te fragmenty kodu są poprawne. Jeśli są jakieś problemy z używaniem span itemscope itemtype w przeciwieństwie do div itemscope itemtype, nigdy na niego nie natrafiłem.

W wielu przypadkach użycie span może być jedyną opcją włączenia fragmentów z uwagi na style css. Ważne jest upewnienie się, że obecna jest deklaracja rodzicielska typu danych schematu, a grupa znaczników jest poprawnie zagnieżdżona, otwarta i zamknięta.

Powinienem zauważyć, że w tym przykładzie kodowania nazwa typu danych w pierwszym wierszu nie istnieje w słownictwie schematu i nie będzie sprawdzana w narzędziu.

JSON-LD: Kompleksowy protokół fragmentów rozszerzonych zakorzeniony w JavaScript

JSON-LD (JavaScript Object Notation for Linked Data) to aplikacja fragmentów rozszerzonych stosowana w formacie JavaScript. Jest to bardziej pożądane i mniej złożone niż implementacja mikrodanych.

Czemu? Ponieważ możesz po prostu dodać kod JSON-LD do dokumentu za pomocą ctrl-V + ctrl C, zamiast zawijać specjalne znaczniki wokół elementów HTML w celu utworzenia kodowania. Zaleta tego podejścia: możesz przejść do przodu dzięki niektórym optymalizacjom mikrodanych szybciej niż w innym przypadku.

Optymalizacja fragmentów rozszerzonych za pomocą JSON-LD jest znacznie szybsza do skopiowania i wklejenia niż przechodzenie przez żmudne pojedyncze znaczniki znaczników HTML.

Podstawy kodowania za pomocą JSON-LD

Znaczniki JSON-LD są wszechstronne, proste i łatwe do kodowania. Po pierwsze, powinieneś znać specyficzne typy danych Twojej firmy w słownictwie schematu.

Jest to łatwiejsze niż znaczniki schematu, ponieważ JSON-LD nie wymaga, aby kod był zawijany wokół znaczników w treści treści strony. Po prostu dołączasz kod JSON-LD w nagłówku strony.

Następnie przejdźmy przez pewną strukturę składni związaną z JSON-LD.

				
					<span itemscope itemtype="https://schema.org/name-of-data-type">
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład nazwa firmy</span>
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład adres firmy</span>
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład miasto siedziby firmy</span>
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład województwo siedziby firmy</span>
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład kod pocztowy</span>
<span itemprop="name">Nazwa typu danych, na przykład nr telefonu</span>
<span itemprop="url"><a href="domena.pl">adres www firmy</span>
</span>


				
			

To wszystko.

Odmiany zaangażowane w ten znacznik będą wtedy zależeć od konkretnych typów elementów w słownictwie schematu. Zawsze zaleca się upewnienie się, że kod weryfikuje się przed wdrożeniem na żywo na miejscu, za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych Google do sprawdzania poprawności.

Rozwiązywanie problemów ze znacznikiem

Jeśli utworzyłeś znaczniki i nie udało Ci się pomyślnie zweryfikować tego znacznika w Google Search Console, może to być kilka powodów. Składnia twojego kodu zawiera błędy? Upewnij się, że nie wpuściłeś błędnego dwukropka lub średnika do kodu.

Należy również zająć się błędnymi cytatami, które nie są cudzysłowami, apostrofami i nawiasami, które nie powinny znajdować się tam, gdzie je wstawiono.

Problemy związane z używaniem programów Microsoft

Programy Microsoft (MS Word i Excel) mogą powodować problemy podczas kopiowania i wklejania kodu. Na przykład cytaty nie są poprawnie renderowane w innych programach, gdy są wklejane z programu Word lub Excel.

Upewnij się, że podczas kopiowania i wklejania kodu używasz: Notatnika, Notepad ++ lub Dreamweaver. W przeciwnym razie konieczne będzie proste wpisanie kodu do narzędzia do testowania danych strukturalnych Google. Dochodzi do jeszcze jednego punktu. Jeśli testujesz swój kod w narzędziu do testowania danych strukturalnych Google, kopiujesz i wklejasz z innych programów, a wiesz, że twój kod jest poprawny, spróbuj wpisać go w wierszu po wierszu.

Twój kod może być w ok, ale kopiowanie cytatów z innych programów może powodować te błędy.

Słownictwo właściwego typu / schematu

Jeśli wszystkie inne problemy zostały rozwiązane, a znacznik schematu nadal zawiera błędy, być może nie uwzględniono wszystkich wymagań dla typu elementu, jak przedstawiono w dokumentacji.

Dobrym pomysłem jest dokładna analiza kodu w zależności od wymaganych typów elementów w słownictwie schematu, aby upewnić się, że kod pasuje do wszystkich wymagań niezbędnych do przejścia kodu.

Wszelkie naruszenia wytycznych lub zasad Google

Nawet wytyczne Google i naruszenia zasad mogą powodować problemy. Dokonaj przeglądu wytycznych Google, aby upewnić się, że nie naruszyłeś żadnych głównych (lub mniej ważnych) zasad, które są zazwyczaj określone w wytycznych.

Przykłady oznaczenia schematu dla lokalnego SEO

Przejdźmy przez kilka przykładów znaczników schematu ze szczegółami, w jakich lokalnych sytuacjach będą pomocne dla SEO.

Te implementacje szablonów znaczników schematu i ich przykłady będą pomocne w włączaniu znaczników schematu dla najpopularniejszych lokalnych firm SEO.

LocalBusiness: Przykład danych strukturalnych dla prawników i adwokatów

Gdzie znaleźć słownictwo schematu: http://schema.org/LegalService

Przykład oznaczenia schematu:

				
					<div itemscope itemtype="http://schema.org/LegalService">
<span itemprop="name">Firma prawnicza</span>
<span itemprop="address">Adres</span>
<div itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">
<span itemprop="addressLocality">Miasto</span>,
<span itemprop="addressRegion">Województwo</span>
<span itemprop="postalCode">Kod pocztowy</span>
</div>
<span itemprop="telephone">Nr telefonu</span>
</div>
				
			

LocalBusiness: Przykład danych strukturalnych dla firmy budowlanej

Znaczniki schematu lokalnego biznesu to sposób, w jaki małe firmy z branży budowlanej mogą używać schematu do poprawiania lokalnych wyników. Gdzie znaleźć słownictwo schematu: https://schema.org/LocalBusiness

Przykład znacznika schematu dla firmy małej lokalnej:

				
					<div itemscope itemtype="https://schema.org/LocalBusiness">
<span itemprop="name">Nazwa firmy</span>
<span itemprop="address">Adres firmy</span>
<div itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">
<span itemprop="addressLocality">Miasto</span>,
<span itemprop="addressRegion">Województwo</span>
<span itemprop="postalCode">Kod pocztowy</span>
</div>
<span itemprop="telephone">Nr telefonu</span>
</div>


				
			

LocalBusiness: Przykład danych strukturalnych dla restauracji

Gdzie znaleźć słownictwo schematu: https://schema.org/LocalBusiness

				
					<div itemscope itemtype="https://schema.org/LocalBusiness">
<span itemprop="name">Nazwa firmy</span>
<span itemprop="address">Adres firmy</span>
<div itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">
<span itemprop="addressLocality">Miasto</span>,
<span itemprop="addressRegion">Województwo</span>
<span itemprop="postalCode">Kod pocztowy</span>
</div>
<span itemprop="telephone">Nr telefonu</span>
</div>


				
			

GeoCoordinates - dane geolokalizacyjne

Gdzie znaleźć słownictwo schematu GeoCoordinates: https://schema.org/GeoCoordinates

Oto przykład kodu GeoCoordinates w akcji w witrynie wieloadresowej:

				
					<div itemscope itemtype="https://schema.org/GeoCoordinates">
<span itemprop="name">Nazwa firmy</span>
<span itemprop="address">Adres firmy</span>
<span itemprop="addressCountry">Państwo</span>
<span itemprop="elevation">szerokość geograficzna</span>
<span itemprop="latitude">-długość geograficzna</span>
<span itemprop="postalCode">Kod pocztowy</span>
</div>


				
			

PostalAddress: adres firmy

Schemat PostalAdress można wykorzystać do dodania informacji o adresie lokalnym do wpisu.

Gdzie znaleźć Słownictwo schematu PostalAddress: https://schema.org/PostalAddress

				
					<div itemscope itemtype="https://schema.org/PostalAddress">
<span itemprop="streetAddress">ul. Korczaka 7b/2, 59-850 Świeradów-Zdrój</span>
<span itemprop="addressLocality">Powiat Lubański</span>
<span itemprop="addressRegion">Dolnośląskie</span>
<span itemprop="addressCountry">Polska</span>
<span itemprop="postalCode">59-850</span>
</div>


				
			

Review: przykład recenzji

Gdzie znaleźć słownictwo recenzji schematu: https://schema.org/Reviews

				
					<div itemscope itemtype="https://schema.org/Reviews">
<span itemprop="itemReviewed">Usługi prawnicze</span>
<span itemprop="reviewAspect">Ta ocena lub ocena dotyczy usług świadczonych przez tę kancelarię.</span>
<span itemprop="reviewBody">"Ci prawnicy są niesamowici."</span>
<span itemprop="reviewRating">5</span>
</div>


				
			

Event: Przykład wydarzeń

Gdzie znaleźć słownictwo schematu zdarzeń: https://schema.org/Event

Oto przykład znacznika schematu zdarzeń wygenerowanego w SERPach:

				
					<div itemscope itemtype="https://schema.org/Event">
<span itemprop="startDate" content="2019-03-02T09:30">Niedziela, 2 marzec</span>
<span itemprop="name">Nowy koncert</span>
<span itemprop="location" itemscope itemtype="https://schema.org/Place">
<span itemprop="streetAddress">ul. Nowa 2, Jelenia Góra</span>
<span itemprop="addressLocality">Powiat Jeleniogórski</span>
<span itemprop="addressRegion">Dolnośląskie</span>
<span itemprop="postalCode">58-900</span>
<span itemprop="url" href="https://domena.jeleniagora.pl/">Kup bilet</span>
</div>


				
			

Website: Znacznik witryny

Znaczniki schematu witryny umożliwiają wyświetlanie witryny z paskiem wyszukiwania w SERP. Oto przykład znacznika schematu witryny używanego przez Best Buy w postaci znaczników JSON-LD:

				
					<script type="application/ld+json">
{"@context" : "http://schema.org","@type" : "WebSite","name" : "domena.pl","url" : "http://www.domena.pl/"}
</script>


				
			

Korzystanie ze znaczników schematu dla innych elementów w witrynie internetowej

Znaczniki schematu mogą być używane nie tylko do oznaczania danych strukturalnych, takich jak adresy, ale można również używać schematu do oznaczania takich rzeczy, jak:

  • Menu okruszkowe – breadcrumbs
  • Menu nawigacji w witrynie
  • Filmy
  • Prawie każdy inny interaktywny element strony internetowej, który możesz wykorzystać w kontekście lokalnego SEO.

Tutaj możesz uzyskać słowniki schematów dla menu nawigacyjnych, filmów i nawigacji nawigacyjnej:

  • Breadcrumbs: https://schema.org/breadcrumb
  • Wideo: https://schema.org/video
  • Menu nawigacji: https://schema.org/SiteNavigationElement

Niezbędne narzędzia do oznaczania schematu

Narzędzie do testowania danych strukturalnych Google:  https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/

Walidator danych strukturalnych Binga: https://www.bing.com/toolbox/markup-validator

Podczas pracy ze znacznikami schematu pamiętaj o tym, jak o mantrze – testuj, sprawdzaj poprawność, waliduj.

Komentarze

    1. Przede wszystkim zwiększa to atrakcyjność naszej strony www wynikach wyszukiwania, co zwiększa klikalność (CTR), prezentację naszej oferty bezpośrednio w wyszukiwarce i zwiększa nasze szanse na zdobycie boxów direct answers.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytanie? Napisz do nas

Uzupełnij formularz poniżej, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w przeciągu jednego dnia roboczego.