Chcąc wypromować się w Internecie, sięgasz po coraz popularniejszy i – co najważniejsze – skuteczny content marketing. Tworzysz lub zamawiasz wartościowe treści, poświęcając pieniądze i czas, ale nie wiesz, jak dotrzeć z nimi do odbiorców?

Jeśli masz z tym problem, zapoznaj się z artykułem i dowiedz się, gdzie publikować artykuły i teksty.

publikowanie na blogu

Blog

Na swoim blogu możesz publikować, co tylko zechcesz. Masz pełną dowolność, nikt Ci nie narzuca tematu, stylu ani formy tekstu. Nic więc dziwnego, że blog jest najczęściej wykorzystywanym i najpopularniejszym narzędziem w content marketingu.

Publikując na nim regularnie wysokiej jakości treści, budujesz wizerunek swój lub marki, a także wzmacniasz witrynę pod względem SEO.

Tematyczne, wartościowe artykuły są bowiem cenione przez Google i sprzyjają wysokim pozycjom w wynikach wyszukiwania.

Jak tworzyć treści dowiesz się: z artykułu: Tworzenie treści na stronę internetową – opisy kategorii i produktów

publikowanie w social media

Social media

Znakomitym miejscem do udostępniania treści są media społecznościowe:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Google Plus
  • Instagram

To najpopularniejsze adresy z tej kategorii, jednak jest ona znacznie szersza i obejmuje dziesiątki innych serwisów. W zależności od serwisu możesz opublikować tylko zajawkę tekstu umieszczonego gdzieś indziej (np. Twitter) lub udostępnić cały, przygotowany od podstaw artykuł (np. Linkedin).

Zdecydowanie warto mieć konto w jednym lub kilku serwisach społecznościowych, żeby promować swoje treści i kreować wizerunek.

publikowanie artykułów sponsorowanych

Artykuły sponsorowane i gościnne

Publikowanie treści na innych stronach niż własna to powszechne zjawisko w Internecie. Można to zrobić poprzez wykupienie artykułu sponsorowanego – np. w branżowym serwisie internetowym – bądź poprzez przygotowanie wpisu gościnnego, np. na blogu znajomego.

Choć z reguły taka usługa jest płatna, to pozwala dotrzeć do dużej liczby nowych użytkowników i jednocześnie uzyskać wartościowy link z powiązanej tematycznie witryny.

publikowanie na youtube

Youtube

A może by tak opublikować artykuł w formie materiału wideo? Jeśli nie boisz się pokazywać swojej twarzy w Internecie, masz dobrą dykcję i coś wartościowego do powiedzenia, możesz w ten sposób skutecznie się wypromować.

Wielu użytkowników woli bowiem oglądać i słuchać niż czytać.

Zobacz kanał CP System na Youtube

nagrywanie podcastów

Podcasty

Jeśli nie lubisz występować przed kamerą, przekonwertuj swój wpis na plik audio. O ile masz dobrą dykcję, nie powinno to stanowić problemu, a może przekonać odbiorców do Twojej osoby czy oferty.

Zaletą podcastów jest możliwość ich słuchania w dowolnym miejscu, np. w trakcie jazdy samochodem czy podczas mycia naczyń.

Stworzony plik audio opublikujesz zarówno na własnej stronie, jak i w specjalistycznych serwisach, jak np. Libsyn, Soundcloud, Spreaker czy Podbean.

publikowanie prezentacji w internecie

Prezentacje multimedialne

Kolejna propozycja przerobienia treści na inną formę, tym razem na prezentację multimedialną.

W tym celu możesz skorzystać z takich platform jak SlideShare czy Prezi (obie darmowe), która pozwalają łatwo i szybko przygotować profesjonalne materiały.

wysyłanie newslettera

Newsletter

Mimo że za pośrednictwem wiadomości e-mail nie wyślesz całego artykułu, bo nikt i tak by go nie przeczytał, w ramach kampanii mailingowej możesz zachęcić odbiorców, żeby zajrzeli do Twojego nowego tekstu.

Przy okazji wejdą na stronę i być może skorzystają z Twoich usług lub produktów.

dyskusja na forum

Fora tematyczne

Wartościowe treści są bardzo cenione na specjalistycznych forach. Udostępniając fachowy artykuł z profesjonalnymi poradami, które są interesujące dla użytkowników, z miejsca zdobywasz ich zaufanie i kreujesz swoją ekspercką markę.

Przy okazji możesz ich zaprosić na swoją stronę – być może skorzystają z Twojej oferty?

publikowanie artykułów w prasie

Informacje prasowe

Do publikowania w formie informacji prasowych nadają się przede wszystkim najświeższe aktualności oraz informacje na temat nadchodzących wydarzeń.

Jeżeli organizujesz jakąś imprezę, wprowadzasz nowy produkt do oferty albo chcesz powiadomić media o innej, ważnej nowince, skorzystaj z informacji prasowej.

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice stron internetowych i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarce internetowej Google wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz