Chcąc wypromować się w Internecie, sięgasz po coraz popularniejszy i – co najważniejsze – skuteczny content marketing. Tworzysz lub zamawiasz wartościowe treści, poświęcając pieniądze i czas, ale nie wiesz, jak dotrzeć z nimi do odbiorców?
Jeśli masz z tym problem, zapoznaj się z artykułem i dowiedz się, gdzie publikować artykuły i teksty.
Blog
Na swoim blogu możesz publikować, co tylko zechcesz. Masz pełną dowolność, nikt Ci nie narzuca tematu, stylu ani formy tekstu. Nic więc dziwnego, że blog jest najczęściej wykorzystywanym i najpopularniejszym narzędziem w content marketingu.
Publikując na nim regularnie wysokiej jakości treści, budujesz wizerunek swój lub marki, a także wzmacniasz witrynę pod względem SEO.
Tematyczne, wartościowe artykuły są bowiem cenione przez Google i sprzyjają wysokim pozycjom w wynikach wyszukiwania.
Jak tworzyć treści dowiesz się: z artykułu: Tworzenie treści na stronę internetową – opisy kategorii i produktów
Social media
Znakomitym miejscem do udostępniania treści są media społecznościowe:
- Google Plus
To najpopularniejsze adresy z tej kategorii, jednak jest ona znacznie szersza i obejmuje dziesiątki innych serwisów. W zależności od serwisu możesz opublikować tylko zajawkę tekstu umieszczonego gdzieś indziej (np. Twitter) lub udostępnić cały, przygotowany od podstaw artykuł (np. Linkedin).
Zdecydowanie warto mieć konto w jednym lub kilku serwisach społecznościowych, żeby promować swoje treści i kreować wizerunek.
Artykuły sponsorowane i gościnne
Publikowanie treści na innych stronach niż własna to powszechne zjawisko w Internecie. Można to zrobić poprzez wykupienie artykułu sponsorowanego – np. w branżowym serwisie internetowym – bądź poprzez przygotowanie wpisu gościnnego, np. na blogu znajomego.
Choć z reguły taka usługa jest płatna, to pozwala dotrzeć do dużej liczby nowych użytkowników i jednocześnie uzyskać wartościowy link z powiązanej tematycznie witryny.
Youtube
A może by tak opublikować artykuł w formie materiału wideo? Jeśli nie boisz się pokazywać swojej twarzy w Internecie, masz dobrą dykcję i coś wartościowego do powiedzenia, możesz w ten sposób skutecznie się wypromować.
Wielu użytkowników woli bowiem oglądać i słuchać niż czytać.
Podcasty
Jeśli nie lubisz występować przed kamerą, przekonwertuj swój wpis na plik audio. O ile masz dobrą dykcję, nie powinno to stanowić problemu, a może przekonać odbiorców do Twojej osoby czy oferty.
Zaletą podcastów jest możliwość ich słuchania w dowolnym miejscu, np. w trakcie jazdy samochodem czy podczas mycia naczyń.
Stworzony plik audio opublikujesz zarówno na własnej stronie, jak i w specjalistycznych serwisach, jak np. Libsyn, Soundcloud, Spreaker czy Podbean.
Prezentacje multimedialne
Kolejna propozycja przerobienia treści na inną formę, tym razem na prezentację multimedialną.
W tym celu możesz skorzystać z takich platform jak SlideShare czy Prezi (obie darmowe), która pozwalają łatwo i szybko przygotować profesjonalne materiały.
Newsletter
Mimo że za pośrednictwem wiadomości e-mail nie wyślesz całego artykułu, bo nikt i tak by go nie przeczytał, w ramach kampanii mailingowej możesz zachęcić odbiorców, żeby zajrzeli do Twojego nowego tekstu.
Przy okazji wejdą na stronę i być może skorzystają z Twoich usług lub produktów.
Fora tematyczne
Wartościowe treści są bardzo cenione na specjalistycznych forach. Udostępniając fachowy artykuł z profesjonalnymi poradami, które są interesujące dla użytkowników, z miejsca zdobywasz ich zaufanie i kreujesz swoją ekspercką markę.
Przy okazji możesz ich zaprosić na swoją stronę – być może skorzystają z Twojej oferty?
Informacje prasowe
Do publikowania w formie informacji prasowych nadają się przede wszystkim najświeższe aktualności oraz informacje na temat nadchodzących wydarzeń.
Jeżeli organizujesz jakąś imprezę, wprowadzasz nowy produkt do oferty albo chcesz powiadomić media o innej, ważnej nowince, skorzystaj z informacji prasowej.