Google zaktualizowało swoje wskazówki dla webmasterów dotyczące nazwy strony i breadcrumbs tzw. okruszków chleba.

Zmiany mają dotyczyć mobilnych wyników wyszukiwania. Po tej zmianie przeglądając Google na komórkach i tabletach zamiast pełnego adresu URL będzie wyświetlana nazwa strony oraz ścieżka nawigacyjna.

Zmiana wyświetlania adresów URL w mobilnym google. Po lewej przed zmianą, po prawej z nazwą adresu i breadcrumbs

Zmiana ma na celu ustandaryzowania prezentacji adresów i pozwoli użytkownikom na szybką orientacje, gdzie wyszukiwana strona znajduje się w serwisie.

Na ten moment algorytm wyświetlający nazwę strony działa tylko na terenie USA. Jednak zmiany będą z pewnością wdrażane w mobilnych wynikach wyszukiwania na całym świecie.

Widać, że Wujek G coraz mocniej przygotowuje się do aktualizacji 21 kwietnia, która uderzy w strony, które nie posiadają wersji mobilnej. Więcej na ten temat możesz przeczytać w jednym z wcześniejszych wpisów:

Strony mobilne – update Google 21 kwietnia

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice stron internetowych i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarce internetowej Google wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz