Google zaktualizowało swoje wskazówki dla webmasterów dotyczące nazwy strony i breadcrumbs tzw. okruszków.
- https://developers.google.com/structured-data/site-name
- https://developers.google.com/structured-data/breadcrumbs
Zmiany mają dotyczyć mobilnych wyników wyszukiwania. Po tej zmianie przeglądając Google na komórkach i tabletach zamiast pełnego adresu URL będzie wyświetlana nazwa strony oraz ścieżka nawigacyjna.
Zmiana ma na celu ustandaryzowania prezentacji adresów i pozwoli użytkownikom na szybką orientacje, gdzie wyszukiwana strona znajduje się w serwisie.
Na ten moment algorytm wyświetlający nazwę strony działa tylko na terenie USA. Jednak zmiany będą z pewnością wdrażane w mobilnych wynikach wyszukiwania na całym świecie.
Widać, że Wujek G coraz mocniej przygotowuje się do aktualizacji 21 kwietnia, która uderzy w strony, które nie posiadają wersji mobilnej. Więcej na ten temat możesz przeczytać w jednym z wcześniejszych wpisów:
Zobacz też: Strony mobilne – update Google 21 kwietnia