Mobilny update wyszukiwarki Google

Google w ostatnim czasie masowo wysyła powiadomienia do właścicieli stron internetowych o nie przystosowaniu do obsługi na urządzeniach mobilnych.

powiadomienie o nieprzystosowaniu strony dla urządzeń przenośnych

Związane jest to z aktualizacją algorytmu, który datowany jest na 21 kwietnia 2015. Przez niektórych nazywany Mobilegedon :) Cała sytuacja została opisana na oficialnym blogu Google.

As more people use mobile devices to access the internet, our algorithms have to adapt to these usage patterns (…) Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal

W skrócie:

Wielu ludzi używa urządzeń mobilnych do korzystania z zasobów internetu. Dlatego Google musi swój algorytm dostosować, aby zadowolić użytkowników z wyszukiwarki.

Czy Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych?

Wiele osób błędnie odczytała tą wiadomość – mianowicie wyniki w SERP-ach będą inne, ale tylko na urządzeniach mobilnych. Strony, które nie są przystosowane do przeglądania w na smartfonach i tabletach, będą niżej, tylko na nich. Jednak, czy nie ma się czym martwić ?

Ruch mobilny z roku na rok się zwiększa, więc czy jesteś gotowy na stratę potencjalnych 20-30% swoich klientów?

Strony mobilne

Google już od dłuższego czasu udostępniło narzędzie, gdzie można sprawdzić, czy strona www jest przyjazna do przeglądania na mobilnych urządzeniach. Dodatkowo przeglądając polskie google z poziomu np. Androida przy linku do witryny pojawia się informacja „na komórki”, jeśli strona jest przyjazna :)

Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja strona jest przystosowana dla smartfonów i tabletów wykonaj test zgodności z urządzeniami przenośnymi

strona przyjazna dla urzadzen przenosnych

Jak wielkie spustoszenie w wynikach wyszukiwania na mobilnych urządzeniach wywoła kolejna aktualizacja algorytmu przekonamy się po 21 kwietnia. Jednak już warto zadbać, aby Twoja strona była na to przygotowana :)

Responsive Web Design

Istnieją dwa rodzaje dostosowań, aby Twoja strona była przyjazna mobilnie. Pierwszym z nich jest postawienie osobnego serwisu na subdomenie np. m.cpsystem.pl i przekierowanie ruchu z urządzeń przenośnych na tą subdomenę. Wiąże się to z wieloma niebezpieczeństwami np.: dbaniem o zachowanie tych samych adresów URL między stroną „normalną”, a mobilną i stosowanie tagów rel=”alternative” i rel=”canonical”, aby zabezpieczyć się przed duplicate content, o którym wspominaliśmy w artykule o błędach webmasterów.

Prostszym sposobem jest zastosowanie RWD – Responsive Web Design – techniki projektowania stron www, aby była dostosowała się automatycznie do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Działa to w następujący sposób: Przeglądarka określa szerokość ekranu i dzięki arkuszom stylów CSS, wyświetlana jest w wygodny sposób do przeglądania na danym urządzeniu. Obsługa tej techniki odbywa się za pomocą media queries:

				
					@media (max-width: 1023px) and (min-width: 768px)
.three-boxes .box {
float: justify;
}
				
			

Poniższy fragment kodu css, powoduje ustawienie bloku względem innych do lewej strony dla urządzeń, których szerokość ekranu mieści się miedzy 768 pikseli, a 1023 piksele.

W kolejnym tutorialu opiszę, jak przygotować stronę, aby przystosować ją się do kolejnej aktualizacji algorytmu google, aby wyświetlała sie poprawnie pod urządzeniami mobile, so stay tuned :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytanie? Napisz do nas

Uzupełnij formularz poniżej, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w przeciągu jednego dnia roboczego.