SEO Trendy 2018

Spis treści

Co nas czeka w 2018 r. w branży SEO? Jakie trendy zdominują pozycjonowanie w zbliżającym się czasie? W niniejszym artykule staram się odpowiedzieć na te pytania, przedstawiając listę najważniejszych zmian i tendencji, w kierunku których będzie podążało pozycjonowanie.

Szybkość ładowania strony

Google otwarcie mówi o tym, że prędkość działania strony jest uwzględniana w wynikach wyszukiwania jako ważny czynnik rankingowy.

Firma ujawniła nawet, że od lipca 2018 r. pozycje witryn, które wczytują się bardzo wolno, zostaną mocno obniżone w mobilnych wynikach wyszukiwania. A że coraz więcej użytkowników korzysta ze smartfonów i tabletów, szybkość działania witryny będzie jeszcze istotniejsza.

Content

Nie od dziś wiadomo, że na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania Google stara się pokazywać strony z wartościową treścią, która odpowiada na potrzeby i problemy użytkowników. W 2018 r. ten trend stanie się jeszcze bardziej wyraźny, a ranking zostanie zdominowany przez witryny o charakterze poradnikowym, fachowym.

Dobrze zoptymalizowane, wyczerpujące pod względem merytorycznym i bogate w treść witryny będą się pozycjonowały szybciej i łatwiej niż ubogie w content strony. Zresztą Google staje się coraz mądrzeje i skuteczniej potrafi rozróżnić treść wartościowe dla użytkownika od spamu.

Mobile

Od miesięcy Google prowadzi zaawansowane testy mechanizmu mobile first, którego założenie polega na tym, że przy układaniu rankingu wyszukiwarka będzie opierała się na danych pozyskanych ze strony mobilnej, a nie desktopowej, tak jak ma to miejsce obecnie. Choć przewiduje się, że mechanizm ten zostanie wdrożony do oficjalnej wersji wyszukiwarki w tym roku, to Google nie potwierdziło tej informacji.

Mimo to warto się przygotować do zmian już teraz i stworzyć dobrą wersję mobilną witryny. Strony niezoptymalizowane pod kątem urządzeń przenośnych będą bowiem coraz bardziej spadać w wynikach wyszukiwania.

Dane strukturalne

Google na różne sposoby eksperymentuje z wyglądem i funkcjonalnością strony wyświetlającej wyniki wyszukiwania. W 2018 r. trend ten nasili się jeszcze bardziej, a wyniki będę rozbudowywane o kolejne opcje, idąc śladem za wdrożonymi niedawno bezpośrednimi podpowiedziami, listami podobnych produktów czy możliwością zarezerwowania usług bez opuszczania strony Google.

Aby się znaleźć wśród tych rozbudowanych opcji, warto korzystać z danych strukturalnych i umieszczać w nich odpowiednie informacje.

User experience

Google oficjalnie potwierdziło, że zachowanie użytkowników podczas wizyty na danej witrynie jest jednym z czynników rankingowych. Czas przebywania na stronie, liczba przejrzanych podstron, wskaźnik odrzuceń – te i inne dane świadczące o zachowaniu użytkowników będą jeszcze silniej określać pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Dlatego należy zadbać o odbiorców, dostarczając im treści nie tylko wartościowych, ale również atrakcyjnie podanych.

Koniec katalogów

DMOZ zamknięty, katalog Onetu zamknięty – kto następny? Po długotrwałym pożyciu następuje powolny rozwód SEO i katalogów, który został zapoczątkowany na początku 2017 r. i w 2018 r. będzie kontynuowany. Pozycjonerzy przestaną umieszczać swoje wpisy w katalogach, choć te najpopularniejsze i najstarsze zapewne obronią się przed zamknięciem zapewne jeszcze przez kilka lat.

Trend jest jednak jednoznaczny i wskazuje na nieopłacalność, a co za tym idzie – wymieranie tej formy pozycjonowania.

Wyszukiwanie lokalne

Personalizacja wyników wyszukiwania postępuje w szybkim tempie i nie zmieni się to w 2018 r. Od końca 2017 r. rzeczywista lokalizacja użytkownika wpływa na wyświetlane wyniki, dlatego aby zwiększyć skuteczność dotarcia do klientów, warto się skupić najpierw na najbliższej okolicy. Dowiedz się więcej, jak działa lokalne SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytanie? Napisz do nas

Uzupełnij formularz poniżej, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w przeciągu jednego dnia roboczego.