Dlaczego strona wizytówka to za mało?

Niegdyś wystarczyło, że przedsiębiorca umożliwiał kontakt ze swoją firmą poprzez pocztę elektroniczną, a jego strona wizytówka była widoczna w Google. W dobie dynamicznie rozwijającej się sprzedaży internetowej produktów i usług to nie wystarczy. Kreatywnie prowadzony fanpage na Facebooku to również za mało, by odnieść sukces w internecie.

Strona wizytówka – nie wystarczy już tylko „być” w internecie

Stworzenie witryny, na której zamieścimy swoje dane teleadresowe oraz kontaktowe, a także poinformujemy o zakresie świadczonych usług czy kategorii sprzedawanych produktów to minimum, które jednak nie wystarczy, by być zauważonym w internecie. Działania, jakie powinniśmy podjąć, wybiegają dużo dalej, a sama strona www to dopiero początek. Musi być odpowiednio rozbudowana i przyjazna użytkownikowi, lecz trzeba zadbać również o to, by skierować na nią ruch. Nowoczesny marketing internetowy daje nam wiele możliwości promocji, które mają na celu zachęcenie internautów do wejścia na nasz serwis. Obecnie istnieją narzędzia, które pozwalają przekierować użytkowników bezpośrednio na interesujące ich strony, a nawet dokonać kupna poza nią, np. poprzez Facebook czy Instagram.

Ważna jest spójna strategia działań, by klient wchodząc do naszego sklepu, od razu wiedział, co możemy mu zaoferować i gdzie musi kliknąć, by przejść do interesującej go sekcji. Jednocześnie musimy dbać o stronę wizualną. Warto np. zamieszczać dyskretne logo na zdjęciach, które ludzie będą kojarzyli z naszą marką w różnych miejscach.

Publikowanie treści poprzez fanpage na Facebooku to nie wszystko

Portal stworzony przez Marka Zuckerberga jest obecnie jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Daje on reklamodawcom ogromne możliwości. Warto pamiętać, że samo publikowanie treści typowo sprzedażowych jest błędem i nie tylko nie przyczyni się do podniesienia dochodów naszego biznesu, lecz również zniechęci fanów. Dlatego warto stworzyć odpowiedni plan działania i tworzyć zarówno wpisy dotyczące bezpośrednio naszej oferty, jak i około tematyczne. Jeżeli prowadzimy sklep internetowy z artykułami sportowymi, możemy zamieszczać ciekawostki ze świata sportu, publikować wywiady z gwiazdami, a także dawać użytkownikom wartość w postaci poradników z kategorii „Bieganie – jak zacząć” czy też „5 trików na wakacyjną sylwetkę”.

Wspomniane już narzędzia reklamowe, jakie daje nam Facebook, są nieocenione w dystrybucji treści z innych kanałów. Dzięki nim możemy przenieść ruch z serwisu na naszą stronę internetową albo bloga firmowego. Możliwe jest również stworzenie bota, czyli automatycznego narzędzia w komunikatorze Messenger, które odpowiada na pytania użytkowników albo pomaga im w doborze odpowiedniego produktu.

Wizytówka naszej firmy w Google i reklamy w wyszukiwarce

Jak poprawnie dodać wizytówkę Google Moja Firma?

Jedną z pierwszych rzeczy dotyczących prowadzonej przez nas firmy, na jakie natrafia użytkownik wyszukiwarki, jest nasza wizytówka Google. (zobacz, jak założyć wizytówkę w Googe) Zawiera ona podstawowe informacje o produktach i usługach oraz dane kontaktowe, a także godziny otwarcia i średnią ocenę na podstawie recenzji innych internautów. Należy regularnie aktualizować to miejsce, gdyż potencjalni klienci, darząc coraz większym zaufaniem zawarte tam informacje, a przede wszystkim opinie o naszej firmie. Szczególnie ważne są tak drobne elementy, jak prawidłowe godziny, kiedy siedziba przedsiębiorstwa jest otwarta. Ma to ogromne znacznie w dni świąteczne. Jeżeli dane będą nieaktualne, a ktoś będzie chciał skorzystać w tym czasie z naszych usług – możemy otrzymać negatywną recenzję.

Bardzo ważnym narzędziem są również reklamy Google Ads, które zazwyczaj kojarzymy z linkami sponsorowanymi wyświetlającymi się w górnej sekcji wyników wyszukiwania. To bardzo rozbudowane rozwiązanie, które umożliwia ścisłe dotarcie do określonych grup odbiorców zgodnie z ich zainteresowaniami, zachowaniami czy aktualną lokalizacją.

Pozycjonowanie strony internetowej i audyt UI/UX

projektowanie UX

Jeżeli nie jesteś widoczny w wyszukiwarce, to dla klientów nie istniejesz – tymi słowami można określić priorytet, z jakim należy podchodzić do działań SEM oraz SEO. Do tych pierwszy zaliczają się m.in. wspomniane kampanie reklamowe narzędziach do wyszukiwania. Z kolei drugie oznaczają pozycjonowanie strony internetowej. Na działania z zakresu SEO składa się głównie publikowanie wartościowych treści na blogu firmowym, jak i zewnętrznych serwisach w formie artykułów sponsorowanych. Istotne jest również zamieszczanie linków do naszej witryny z tzw. atrybutem „dofollow”.

Niezmiernie ważne są również zagadnienia związane z UI oraz UX. Określają one przyjazność wyglądu i interfejsu strony www dla użytkownika. Przeprowadzenie kompleksowego audytu pozwala na wykrycie potencjalnych błędów i ich poprawę w przyszłości.

Zobacz dlaczego zagadnienie UX jest ważne.

Szerokie możliwości promocji, dzięki marketingowi internetowemu

Nowoczesne technologie internetowe dają przedsiębiorcom szerokie możliwości promowania ich biznesu. Jednocześnie stanowią wyzwanie, gdyż marketingu nie można już opierać tylko na tzw. strony wizytówki. Na jakie zagadnienia warto zwrócić uwagę?

  • Dopracowane treści na Facebooku i Instagramie oraz kampanie reklamowe.
  • Reklamy w wyszukiwarce z użyciem Google Ads.
  • Pozycjonowanie SEO i publikowanie wartościowego contentu.

Powinniśmy również pamiętać o przyjaznym interfejsie naszej witryny oraz tematach z obszaru UI/UX. Systematyczne dbanie o naszą działalność w internecie z pewnością przełoży się na wymierne korzyści finansowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *