Portal LinkedIn to miejsce, w którym coraz częściej firmy prowadzą działania wizerunkowe i marketingowe, ze szczególnym naciskiem na marketing B2B. Reklama w serwisie pozwala dotrzeć zarówno do potencjalnych klientów zainteresowanych oferowanymi przez nas produktami lub usługami, jak i specjalistów, którzy szukają nowych ścieżek rozwoju swojej kariery zawodowej. Korzysta z niego już ponad pół miliarda użytkowników z całego świata.[ https://sprawnymarketing.pl/blog/jak-promowac-firme-na-linkedinie/] Większość z nich stanowią konta osób prywatnych, dlatego wciąż mogą w nim łatwo zaistnieć nowe firmy.

W jaki sposób prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

Profesjonalny profil firmowy w portalu LinkedIn to narzędzie, które daje przedsiębiorcom i marketerom szerokie możliwości promocji własnego biznesu. Podobnie, jak inne serwisy o charakterze społecznościowym, użytkownicy mają możliwość śledzenia stron poszczególnych firm, dzięki opcji obserwowania. Obserwujący stają się tzw. followersami, którzy mogą śledzić nasze działania, komentować publikowane wpisy, reagować na nie, a także je udostępniać swoim znajomym. Dzielenie się wartościowymi i angażującymi treściami, to jeden z filarów strategii marketingowej B2B w tym serwisie.

Wielu specjalistów decyduje się na publikowanie wpisów ukierunkowanych w dużej mierze na sprzedaż i ukazanie oferty produktowej lub świadczonych usług. Warto jednak pamiętać, że tego rodzaju publikacje powinny stanowić jedynie część naszej działalności na LinkedIn. Dobrym pomysłem będą posty o charakterze poradnikowym lub opiniotwórczym, związane z określoną branżą. Doskonałym połączeniem promocji B2B oraz działań sprzedażowych jest tworzenie studiów przypadku (ang. case study), opisujących wykonane przez nas realizacje, które uważamy za najbardziej wartościowe.

Jakie możliwości daje reklama w serwisie LinkedIn?

Skuteczna reklama w serwisie LinkedIn to nowatorskie narzędzie marketingowe, które pozwala efektywnie promować usługi oraz produkty oferowane przez naszą firmę. Mamy możliwość prowadzenia działań ukierunkowanych na jeden z trzech celów:

  • zainteresowanie – dzięki niemu dotrzemy do osób, które z największym prawdopodobieństwem wejdą w interakcję z publikowanymi przez nas postami lub materiałami video (reakcje, komentarze, udostępnienia),
  • świadomość – umożliwia wyświetlenie treści największej ilości osób z danej grupy docelowej, przy określonym budżecie reklamowym,
  • konwersje – stanowi doskonały sposób na pozyskiwanie nowych, potencjalnych klientów, poprzez wykonanie określonej czynności, np. rejestracja na webinar, zapis do newslettera, pobranie ebooka czy wysłanie CV poprzez specjalny formularz.

Do wyboru mamy wiele formatów reklam B2B, a także możliwość skorzystania z optymalizacji przy użyciu testów A/B. Tworzone kreacje powinny być zgodne z powszechnie obowiązującymi standardami i zawierać jak najmniej tekstu, a jednocześnie zachęcające CTA (wezwanie do działania).

Dlaczego warto korzystać z narzędzi reklamowych LinkedIn?

Nowoczesne narzędzia reklamowe LinkedIn dla biznesu to rozwiązania dedykowane dla marketerów, których wykorzystanie niesie za sobą wiele wymiernych korzyści. Jakie są zalety ich stosowania?

  • Budowanie świadomości marki i eksperckiego wizerunku firmy w umysłach obecnych, jak i potencjalnych klientów.
  • Możliwość skutecznego dzielenia się angażującymi treściami tekstowymi oraz filmowymi.
  • Pozyskiwanie wysokiej jakości leadów, dzięki precyzyjnemu targetowaniu.
  • Ukazanie przedsiębiorstwa jako jednego z liderów w danym sektorze.

Kampanie B2B prowadzone na LinkedIn mogą być na bieżąco monitorowane, dzięki szczegółowym statystykom, a także możliwość dodatkowego połączenia z narzędziami analitycznymi Google Analytics. Dzięki temu śledzenie konwersji i ciągła optymalizacja jest procesem łatwym i niezwykle skutecznym. Szerokie możliwości targetowania pozwalają na dotarcie do odbiorców, na których najbardziej nam zależy. Warto wspomnieć, iż większość z nich posiada wyższe wykształcenie, a duża liczba użytkowników to członkowie zarządów dużych firm oraz kadra zarządzająca średniego szczebla.[ https://grzegorzmiecznikowski.pl/reklama-na-linkedin-podstawy-ktore-musisz-znac/]

Czy profil prywatny pozwala na budowanie wizerunku eksperta?

Efektywny marketing B2B na LinkedIn może być z powodzeniem prowadzony również przy użyciu konwencjonalnego profilu prywatnego. Pozwala on na skuteczne budowanie wizerunku eksperta. Wyrażanie opinii na temat najnowszych trendów w danym sektorze gospodarki, a także regularne publikowanie angażujących i merytorycznych treści zdecydowanie podniesie naszą wartość w oczach potencjalnych klientów i pracodawców.

Osobiste profile pracowników mogą być także elementem kompleksowej strategii marketingowej B2B realizowanej przez daną korporację. Są często wykorzystywane przez handlowców, lecz z powodzeniem mogą z nich korzystać specjaliści dowolnej kategorii. Dzięki nim możemy ukazać wiedzę zatrudnianych przez firmę ekspertów z różnych dziedzin.

Prowadź skuteczny marketing B2B na LinkedIn!

Portal LinkedIn to profesjonalny serwis, który pozwala na prowadzenie skutecznego i ukierunkowanego na konkretny cel marketingu B2B. Działania mogą być realizowane zarówno z użyciem specjalnie stworzonych profili firmowych, jak i prywatnych. Reklama w tym medium umożliwia budowę świadomości marki, zwiększenie zaangażowania obecnych klientów, jak i pozyskiwanie bardzo wartościowych leadów dla działu sprzedaży.

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice stron internetowych i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych Google i Bing wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz