Media społecznościowe zmieniły obraz współczesnego internetu. Jeszcze kilkanaście lat temu wielu ludzi zaczynało dzień w wirtualnej rzeczywistości od sprawdzenia skrzynki e-mail. Dziś, często mobilnie, śledzimy powiadomienia z Facebooka czy Instagrama. Nie ulega wątpliwości, że posiadanie fanpage’a i reklama w tych serwisach, to skuteczne narzędzia marketingowe i sprzedażowe.

Twoi klienci (prawdopodobnie) już są na Facebooku

Ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca i 1,5 miliarda ludzi codziennie korzystających z serwisu. Te dane nie zaskakują. Praktycznie każdy z nas jest obecny na Facebooku. Reklama na nim jest więc świetnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów. To także idealny pomysł na budowanie społeczności fanów wśród tych, którzy już skorzystali z naszych usług lub kupili oferowany przez nas produkt.

Mając na uwadze ogólnoświatowy zasięg, nie powinniśmy zamykać się na rynek lokalny, o ile nasz biznes może świadczyć usługi poza granicami Polski. Dzięki uniwersalności języka angielskiego możemy tworzyć przyciągające uwagę slogany i grafiki, które zobaczą odbiorcy na całym świecie. Liczba internautów w USA i Kanadzie logujących się każdego dnia lub korzystających z aplikacji Facebooka w swoim telefonie sięga 200 milionów. Oczywiście masz możliwość dotarcia również do wybranego przez siebie grona.

Ogromna ilość użytkowników i laserowe targetowanie

Wśród ogromnej ilości ludzi z całego świata są osoby o najróżniejszych zainteresowaniach i zachowaniach z każdej grupy wiekowej. Narzędzia reklamowe Facebook Ads pozwalają na tworzenie treści targetowanych, czyli przeznaczonych do wyświetlania ściśle określonemu gronu odbiorców.

Jesteśmy w stanie skonfigurować reklamę kierowaną np. tylko do kobiet w przedziale wiekowym 26-34, które posługują się językiem angielskim, często podróżują, a wśród ich zainteresowań znajdziemy niszowe marki luksusowych zegarków.

Wśród parametrów, jakie możemy określić, są m.in.:

  • płeć
  • przedział wiekowy
  • lokalizacja
  • język
  • zainteresowania
  • zachowania
  • status związku
statystyki grupy odbiorców
Miejsce tworzenia podstawowych grup odbiorców reklam - Statystyki grupy odbiorców

Jesteśmy w stanie skonfigurować reklamę kierowaną np. tylko do kobiet w przedziale wiekowym 26-34, które posługują się językiem angielskim, często podróżują, a wśród ich zainteresowań znajdziemy niszowe marki luksusowych zegarków.

Istnieje również możliwość skierowana naszego przekazu do osób znajdujących się w promieniu zaledwie 1 kilometra od siedziby naszej firmy. To bardzo ciekawy sposób na dotarcie z ofertą lunchową restauracji do pracowników pobliskich biur

Reklama na Facebooku to też skuteczny remarketing

Na szerokich możliwościach targetowania lista zalet się nie kończy. Bardzo ważną opcją jest możliwość remarketingu. Chodzi o dotarcie do osób, które już w jakiś sposób były zainteresowane naszym produktem lub usługą, np.:

  • zainteresowały się naszymi postami na fanpage i polubiły naszą stronę
  • kupiły nasz produkt albo usługę w sklepie internetowym
  • odwiedziły naszą witrynę

Jeżeli – przykładowo – ktoś już trafił na stronę naszych apartamentów, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że w przyszłości będzie zainteresowany podróżą do miasta, w którym są zlokalizowane i noclegiem w standardzie, jaki oferują. Dzięki remarketingowi możemy systematycznie przypominać im o sobie i budować świadomość marki.

Prowadzący sklepy internetowe mogą w ten sposób docierać do internautów, którzy już coś u nich kupili albo byli zainteresowani dostępnym asortymentem. Kilkukrotne przypomnienie o ofercie zwiększa szansę na finalizację transakcji.

facebook remarketing
Grafika Facebooka wyjaśniająca, jak działa remakreting w oparciu na użytkownikach, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową

Szczegółowe statystyki + optymalizacja = niskie koszta reklamy

Narzędzia reklamowe Facebook Ads udostępniają również bardzo zaawansowane i rozbudowane, a jednocześnie niezwykle przejrzyste statystyki dotyczące prowadzonych kampanii.

Dzięki dodatkowemu połączeniu monitoringu naszych działań z Google Analytics możemy w kompleksowy sposób analizować mierzalne efekty promocji. Pozwala to również na wprowadzanie bieżących poprawek do akcji marketingowych.

Efektem jest jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie, a co za tym idzie, znaczne obniżenie kosztów pojedynczej konwersji.

facebook analytics
Widok ekranu głównego statystyk reklamowych na Facebooku

Jednoczesna promocja produktów na Instagramie i w Messengerze

Niebywałą zaletą jest możliwość prowadzenia kampanii i wyświetlania reklam jednocześnie na Facebooku i Instagramie oraz w Messengerze. Zwiększa to znacznie możliwości marketingowe platformy społecznościowej z Palo Alto. Pozwala też dotrzeć do o wiele większego grona potencjalnych nabywców naszych produktów i usług.

Instagram jest aplikacją opierającą się na publikacji zdjęć oraz filmów opatrzonych zazwyczaj krótkim opisem i hasztagami. Jest dobrym kanałem do promocji produktów, które budują emocję i potrzebę sprzedażową samym wyglądem. Odnajdą się tutaj małe lokalne kawiarnie, restauracje sieciowe, a także marki odzieżowe czy producentów designerskich mebli i artykułów wystroju wnętrz.

Możliwość promocji na Messengerze ma tę zaletę, że możemy trafić do osób, które konto w serwisie Facebook usunęły, ale nadal korzystają z popularnego komunikatora. Docieramy w ten sposób do wielu mobilnych, młodych ludzi. Promowanie usług i wydarzeń kierowanych właśnie do młodszych pokoleń poprzez Messenger wydaje się niezłym pomysłem.

reklama w messengerze
Tak może wyglądać reklama w aplikacji Messenger

Chcesz efektywnie wykorzystać budżet? Postaw na Facebook Ads!

Nowoczesna reklama na Facebooku oraz prowadzenie fanpage to obecnie obowiązkowe elementy każdego planu i strategii marketingowej. Szczegółowe targetowanie i rozbudowany remarketing oraz bieżące dane statystyczne pozwalające na optymalizację kampanii powodują, że to nie tylko najlepsze, ale też relatywnie najtańsze narzędzie, pozwalające na promocję swoich produktów i usług w sieci

Krzysztof Czukiewski

Właściciel CP System. Pasjonat technologii internetowych. Od 2009 zgłębia tajemnice Wordpressa i optymalizacji SEO. Aktywnie pomaga właścicielom stron www w poprawie ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych Google i Bing wykorzystując całą wiedzę i zdobyte przez lata doświadczenie.

Dodaj komentarz

Zamknij menu