Media społecznościowe zmieniły obraz współczesnego internetu. Jeszcze kilkanaście lat temu wielu ludzi zaczynało dzień w wirtualnej rzeczywistości od sprawdzenia skrzynki e-mail. Dziś, często mobilnie, śledzimy powiadomienia z Facebooka czy Instagrama. Nie ulega wątpliwości, że posiadanie fanpage’a i reklama w tych serwisach, to skuteczne narzędzia marketingowe i sprzedażowe.
Twoi klienci (prawdopodobnie) już są na Facebooku
Ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca i 1,5 miliarda ludzi codziennie korzystających z serwisu. Te dane nie zaskakują. Praktycznie każdy z nas jest obecny na Facebooku. Reklama na nim jest więc świetnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów. To także idealny pomysł na budowanie społeczności fanów wśród tych, którzy już skorzystali z naszych usług lub kupili oferowany przez nas produkt.
Mając na uwadze ogólnoświatowy zasięg, nie powinniśmy zamykać się na rynek lokalny, o ile nasz biznes może świadczyć usługi poza granicami Polski. Dzięki uniwersalności języka angielskiego możemy tworzyć przyciągające uwagę slogany i grafiki, które zobaczą odbiorcy na całym świecie. Liczba internautów w USA i Kanadzie logujących się każdego dnia lub korzystających z aplikacji Facebooka w swoim telefonie sięga 200 milionów. Oczywiście masz możliwość dotarcia również do wybranego przez siebie grona.
Ogromna ilość użytkowników i laserowe targetowanie
Wśród ogromnej ilości ludzi z całego świata są osoby o najróżniejszych zainteresowaniach i zachowaniach z każdej grupy wiekowej. Narzędzia reklamowe Facebook Ads pozwalają na tworzenie treści targetowanych, czyli przeznaczonych do wyświetlania ściśle określonemu gronu odbiorców.
Jesteśmy w stanie skonfigurować reklamę kierowaną np. tylko do kobiet w przedziale wiekowym 26-34, które posługują się językiem angielskim, często podróżują, a wśród ich zainteresowań znajdziemy niszowe marki luksusowych zegarków.
Wśród parametrów, jakie możemy określić, są m.in.:
- płeć
- przedział wiekowy
- lokalizacja
- język
- zainteresowania
- zachowania
- status związku
Jesteśmy w stanie skonfigurować reklamę kierowaną np. tylko do kobiet w przedziale wiekowym 26-34, które posługują się językiem angielskim, często podróżują, a wśród ich zainteresowań znajdziemy niszowe marki luksusowych zegarków.
Istnieje również możliwość skierowana naszego przekazu do osób znajdujących się w promieniu zaledwie 1 kilometra od siedziby naszej firmy. To bardzo ciekawy sposób na dotarcie z ofertą lunchową restauracji do pracowników pobliskich biur
Reklama na Facebooku to też skuteczny remarketing
Na szerokich możliwościach targetowania lista zalet się nie kończy. Bardzo ważną opcją jest możliwość remarketingu. Chodzi o dotarcie do osób, które już w jakiś sposób były zainteresowane naszym produktem lub usługą, np.:
- zainteresowały się naszymi postami na fanpage i polubiły naszą stronę
- kupiły nasz produkt albo usługę w sklepie internetowym
- odwiedziły naszą witrynę
Jeżeli – przykładowo – ktoś już trafił na stronę naszych apartamentów, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że w przyszłości będzie zainteresowany podróżą do miasta, w którym są zlokalizowane i noclegiem w standardzie, jaki oferują. Dzięki remarketingowi możemy systematycznie przypominać im o sobie i budować świadomość marki.
Prowadzący sklepy internetowe mogą w ten sposób docierać do internautów, którzy już coś u nich kupili albo byli zainteresowani dostępnym asortymentem. Kilkukrotne przypomnienie o ofercie zwiększa szansę na finalizację transakcji.
Szczegółowe statystyki + optymalizacja = niskie koszta reklamy
Narzędzia reklamowe Facebook Ads udostępniają również bardzo zaawansowane i rozbudowane, a jednocześnie niezwykle przejrzyste statystyki dotyczące prowadzonych kampanii.
Dzięki dodatkowemu połączeniu monitoringu naszych działań z Google Analytics możemy w kompleksowy sposób analizować mierzalne efekty promocji. Pozwala to również na wprowadzanie bieżących poprawek do akcji marketingowych.
Efektem jest jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie, a co za tym idzie, znaczne obniżenie kosztów pojedynczej konwersji.
Jednoczesna promocja produktów na Instagramie i w Messengerze
Niebywałą zaletą jest możliwość prowadzenia kampanii i wyświetlania reklam jednocześnie na Facebooku i Instagramie oraz w Messengerze. Zwiększa to znacznie możliwości marketingowe platformy społecznościowej z Palo Alto. Pozwala też dotrzeć do o wiele większego grona potencjalnych nabywców naszych produktów i usług.
Instagram jest aplikacją opierającą się na publikacji zdjęć oraz filmów opatrzonych zazwyczaj krótkim opisem i hasztagami. Jest dobrym kanałem do promocji produktów, które budują emocję i potrzebę sprzedażową samym wyglądem. Odnajdą się tutaj małe lokalne kawiarnie, restauracje sieciowe, a także marki odzieżowe czy producentów designerskich mebli i artykułów wystroju wnętrz.
Możliwość promocji na Messengerze ma tę zaletę, że możemy trafić do osób, które konto w serwisie Facebook usunęły, ale nadal korzystają z popularnego komunikatora. Docieramy w ten sposób do wielu mobilnych, młodych ludzi. Promowanie usług i wydarzeń kierowanych właśnie do młodszych pokoleń poprzez Messenger wydaje się niezłym pomysłem.
Chcesz efektywnie wykorzystać budżet? Postaw na Facebook Ads!
Nowoczesna reklama na Facebooku oraz prowadzenie fanpage to obecnie obowiązkowe elementy każdego planu i strategii marketingowej. Szczegółowe targetowanie i rozbudowany remarketing oraz bieżące dane statystyczne pozwalające na optymalizację kampanii powodują, że to nie tylko najlepsze, ale też relatywnie najtańsze narzędzie, pozwalające na promocję swoich produktów i usług w sieci.