Optymalizacja SEO sklepu internetowego – dlaczego jest niezbędna i jak ją przeprowadzić

Spis treści

Planujesz inwestycję w pozycjonowanie sklepu internetowego? Najpierw przeprowadź optymalizację SEO, dzięki której działania pozycjonerskie będą znacznie skuteczniejsze, a strona szybciej wskoczy na wysokie pozycje. Przeczytaj tekst i dowiedz się, jak w praktyce wygląda podstawowa optymalizacja sklepu internetowego.

Meta tagi

meta tagi

Przy optymalizacji SEO meta tagów pamiętaj o meta description, który zawiera opis strony, który w wynikach wyszukiwania wyświetla się pod meta title. Choć z punktu widzenia pozycjonowania jest mało istotny, to warto o niego zadbać i napisać go w taki sposób, żeby zachęcać użytkowników do kliknięcia w odnośnik. Co ważne, każda podstrona w ramach sklepu powinna być opatrzona oryginalnymi i niepowtarzalnymi meta tagami. Google źle patrzy na powielane meta tagi.

Istnieje jeszcze tag keywords, ale punktu widzenia SEO, Google już dawno zrezygnowało z niego, jako czynnika rankingowego. Rosyjski Yandex oraz Chiński Baidu, dalej uwzględnia ten tag, ale jeśli nie planujesz działań na tych rynkach można go śmiało pominąć.

Treść

treści na stronie www

W ramach optymalizacji SEO zadbaj o to, żeby wszystkie podstrony były wypełnione treścią odpowiadającą ich tytułom. Zatroszcz się o wysokiej jakości opisy produktów, kategorii i podkategorii.

Nie pozostawiaj żadnej podstrony pustej, nawet jeśli to tylko galeria. W treści umieszczaj słowa kluczowe w natężeniu 1-3% w stosunku do ogólnej liczby słów na danej podstronie.

Stosuj nagłówki rzędu H1-H6, wypunktowania, pogrubienia i oznaczenia alt dla obrazów. Z uwagi na niechęć Google do zduplikowanej treści pod żadnym pozorem nie kopiuj tekstów ani opisów z innych stron, nawet jeśli ich autor na to pozwala.

Linkowanie wewnętrzne

Dzięki dobrze zorganizowanemu linkowaniu wewnętrznemu moc page rank płynnie przechodzi pomiędzy poszczególnymi podstronami serwisu, wzmacniając go jako całość. Jak wykorzystać linkowanie wewnętrzne? Np. poprzez wyświetlenie na głównej stronie, w panelu bocznym bądź innym miejscu odnośników do ostatnio dodanych, najpopularniejszych czy polecanych produktów. Podobną metodą jest wstawienie zakładki podobne produkty na stronach produktów.

Aby ułatwić nawigację w serwisie, w ramach optymalizacji SEO sklepu internetowego związanej z linkowaniem wewnętrznym w panelu bocznym lub menu głównym warto zamieścić listę kategorii. W ten sposób użytkownik i roboty wyszukiwarek łatwo mogą dostać się do dowolnego działu w Twoim sklepie.

Struktura

Przemyślany układ treści, logiczna klasyfikacja produktów oraz wyodrębnienie odpowiednich kategorii i ewentualnie podkategorii sprawia, że po sklepie łatwo mogą się poruszać zarówno użytkownicy, jak i roboty wyszukiwarek.

Zadbaj o jego czytelny układ, a także każdej pojedynczej podstrony. Staraj się, żeby jego struktura była możliwie jak najprostsza, a dzięki temu czytelnika.
Wykonując optymalizację SEO, pomyśl także o okruszkach chleba (breadcrumbs) i pamiętaj, żeby z każdej podstrony dało się natychmiast powrócić na stronę główną.

Omawiając strukturę sklepu, nie można zapomnieć o przyjaznych URL-ach, czyli adresach, które odpowiadają strukturze sklepu. Chodzi o URL-e typu nazwa-sklepu.pl/kategoria/podkategoria/nazwa-produktu.

Jak widzisz, podstawowa optymalizacja sklepu internetowego pod kątem SEO nie jest trudna, choć dość pracochłonna, szczególnie w przypadku rozbudowanych sklepów. Niemniej zdecydowanie opłaca się w nią zainwestować, żeby w dłuższej perspektywie czasowej cieszyć się skutecznym pozycjonowaniem i zyskiwać klientów poprzez wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytanie? Napisz do nas

Uzupełnij formularz poniżej, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą w przeciągu jednego dnia roboczego.